loading...

جدیدترین مقالات دنیای دندانپزشکی

بازدید : 17
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 15:34

امروزه سپید کردن دندان به یکی ترندهای روز دانا تبدیل شده است. دندان‌های زردرنگ کابوس تک تک افرادی می باشند که به‌سلامت دهن و دندان‌های خویش مداقه می دهند. آیا به‌تازگی متوجه گردیده‌اید که لبخندتان مانند قبلی سپید وجود ندارد؟ خوشبختانه، معالجه‌هایی وجود دارند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند متخصص دندانپزشک تا این موقعیت را تغییر و تحول دهید.
سپید کردن دندان یکی‌از دوست داستنی‌ترین سرویس ها دندانپزشکی زیبایی است که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان مهیا می‌نماید. این شیوه قادر است یک شیوه بسیار مؤثر برای پر‌نور‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد فارغ از این که سطح دندان را از میان برنده شود. این نحوه نمی‌تواند کاملا رنگ دندان‌ها را تغییر دهد، اما ممکن میباشد رنگ مو جود را پر‌نور‌خیس نماید. درین نوشته‌ی‌علمی از شمارا با انواع نحوه‌های سفیدکردن دندان آشنا خوا هیم کرد.
انواع روش‌ های سپید کردن دندان کدامند؟
شیوه‌ها و محصولات متعددی برای سپید کردن دندان‌ها وجود دارا‌هستند. ممکن است درباره ی این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی به کار گیری کنید و این که کدام گزینه ایمن است در گیر سردرگمی گردیده باشید. سه مجموعه‌بندی کلی از طریق‌های سفیدکردن دندان وجود دارااست که عبارت‌اند از:
به وسیله دندانپزشک در مطب به کار گیری می‌شوند.
بوسیله دندانپزشک برای به کارگیری در منزل تجویز میشوند.
فارغ از ورژن بوسیله خویش مریض تنظیم می گردند و بدون رسیدگی دندانپزشک به کار گیری می شوند.
عوامل پایین در گزینش شیوه درمانی تأثیرگذار می‌باشند:
نوع تغییر‌و تحول رنگی که برای دندان‌هایتان چهره داده است.
هزینه‌های درمانی و طرز معالجه
سن (این آیتم مرتبط با خردسالان است)
سوابق اخذ سرویس ها دندانپزشکی (به عنوان مثال پرکردن و روکش‌)
سرویس ها دندانپزشکی
با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر
شایسته ترین شیوه های سپید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سپید شدن دندان چیکار کنیم؟)
زمانی برای سپید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک رجوع‌نمایید، با گزینه‌های متعددی روبرو می شوید. شما با مشورت کردن با دندانپزشک میتوانید شایسته ترین روش را برای سفیدکردن دندان‌هایتان تعیین نمایید. آیتم‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سپید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفیدکننده دندان
یکی‌از طریق‌های سپید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان است. طی این پروسه، دکتر معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن می باشد به‌تیتر ماده فعال به کارگیری می‌نماید. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌نمایند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر تحول رنگ عمیق‌خیس مینا را از در میان می‌برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از پیشین و آنگاه بلیچینگ دندان در کانال‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این می‌باشد که بلیچینگ قادر است در برهه زمانی زمان کمتر از 1 سال بهتر باشد ولی بعداز ان نیاز به ترمیم دارد.

سپید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارد؟
اصطلاح «بلیچینگ» صرفا زمانی مجاز به استفاده میباشد که دندان‌ها بالاتر از رنگ طبیعی‌شان سپید می گردند. این درباره‌ی محصول ها دربردارنده مواد آب ژاور (معمولا هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید) درستی می‌نماید.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره داراست؛ بنابراین هر محصولی (همانند خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استعمال می شود، یک سفیدکننده به حساب می‌آید.

۲. ونیر کامپوزیت یا این که پرسلین
لمینت متحرک چیست؟ گاهی اوقات، بقیه شیوه‌های سپید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اول به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا این که رزین کامپوزیت تشکیل‌شده‌اند. ونیرها روی قسمت جلویی یک یا این که یک‌سری دندان چسبانده میگردند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌خیس و طبیعی‌خیس را به شما کادو بدهند.

در باب سپید کردن دندان با کامپوزیت یا این که پورسلین می بایست بدانید که‌این ونیرها در واقع دندان‌های حقیقی و واقعی‌تان را سپید نمیکنند یا این که سبب تغییر‌و تحول رنگ آن ها نمی‌شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا این که پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظواهر زیباتر و سفیدتری به آنان میدهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سپید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می گیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم سعی مشابهی با ونیر داراست با این تفاوت که خیلی نازک‌خیس میباشد و یکی‌از مزایای لمینت دندان این میباشد که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح متعددی از مینای دندان وجود ندارد. استعمال از لمینت یک شیوه سفیدکردن دندان می‌باشد که معمولا دوامی دربین ۷ الی ۱۵ سال دارااست و سپس می بایست لمینت را عوض کرد. اشکال لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دندان نیز مورد قابل قبولی برای سپید کردن دندان‌ها می‌باشند.


لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سپید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی‌از رایج‌ترین شیوه های سپید شدن دندان در دندانپزشکی میباشد. در زمان معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه منزه می‌نماید. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حوزه‌ پاکت در میان دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارااست (این پاکت هنگامی ایجاد کرد می شود که التهاب وجود داراست، در حالت بی آلایش لثه بایستی کاملا به فضا هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می‌گردد. آن گاه دندانپزشک روشی به اسم روت پلنینگ را اعمال می‌دهد که در آن سطح ها قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف میگردند تا عوامل التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) پاک شوند و دندان‌ها مجدد به لثه‌ها بچسبند.

معمولا غرض از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، معالجه پریودنتیت (بیماری لثه) است؛ البته این مراحل برای برطرف‌کردن پلاک و رنگ زرد شدن دندان و سپید شدن فوری دندان نیز مؤثر است. ولی جرم‌گیری در مقایسه با بقیه معالجه‌های آبژاور نتایج چشمگیری را مهیا نمی‌نماید.

یک سفارش برای شما، در شما میتوانید شایسته ترین دندانپزشک را برای انجام سرویس ها زیبایی دندان مانند سپید کردن دندان و بلیچینگ پیدا نمایید، به‌شکل تلفنی یا این که اینترنتی با آن‌ها مشورت کردن نمایید و در شکل نیاز برای اخذ دفعه ویزیت حضوری مبادرت فرمائید.

۵. سپید کردن دندان با لیزر و فرآیند سپید شدن دندان با لیزر
در نحوه سپید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی جانور در ژل سفیدکننده را فعال می‌نماید و نتیجه ها سریع و مؤثری را فراهم می‌نماید. در حالتی‌که دنبال سپید شدن دندان‌های زرد رنگ در یک روز میباشید، لیزر می‌تواند تعیین قابل قبولی برای شما باشد. سپید کردن دندان با لیزر یکی انواع سرویس ها دندانپزشکی می باشد که در مطب دندانپزشک اجرا می‌گردد. این مراحل مشتمل بر چند مرحله ساده است:

آغاز دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا این که لاستیکی در دهن شما قرار می‌دهد تا دهانتان بازبماند.
آن‌گاه از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما به کارگیری می‌نماید تا از آن‌ها در ازای ژل آب ژاور حفظ نماید. این لایه‌ها معمولا محکم میگردند و یک‌لایه همانند لاستیک را روی لثه‌هایتان ایجاد می‌نمایند. این لایه به هجران از تحریک و سوزش لثه کمک می‌نماید.
وقتی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل آبژاور را روی دندان‌هایتان استفاده می‌نماید. پس از یک لیزر خود کار مانند برای فعال‌کردن ژل به کار گیری می‌نماید. درین مرحله ژل کف می‌نماید. این بدین معناست که در اکنون اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای تعدادی دقیقه روی دندان‌های شما باقی می ماند. بعد از آن دندانپزشک آن را با یک وکیوم خرد منزه می‌نماید. دندانپزشک این فرآیند را ۳ الی ۴ توشه تکرار می‌نماید تا‌هنگامیکه دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در غایت دندانپزشک دهن شمارا شستشو می‌دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌داراست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک طریق ایمن و مؤثر است. احتمال این که‌این فرآیند سبب ساز به بروز عوارض جانبی جدی خواهد شد خیلی ذیل میباشد، اما این مراحل می‌تواند احساس اذیت شدن موقتی را ساخت نماید.

برای غربت از این عوارض جانبی، تا چندین روز بعداز این مراحل، از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنید. در غایت می بایست بدانید که زنان آبستن و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (بقیه اشکال فرایند‌های سفیدکردن دندان) را ایفا دهند.

درپی تغییری اصلی در صورت‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر معالج مشاوره کن

مشورت آنلاین پزشک معالج دندان پزشکبهترین پزشک دندانپزشک

۶. سپید کردن دندان با طرز زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا نو در دندانپزشکی میباشد و مزایای متعددی را ارائه میدهد که سبب ساز گردیده بیماران و دندانپزشکان اعتنا ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی است که از فلز زیرکونیوم ساخته شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازش ساخته شده است که خواصی شبیه با تیتانیوم را ارائه میدهند. به کارگیری از روکش‌های زیرکونیا به‌تیتر یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن مجال این روکش‌ها فی مابین دندانپزشکان محبوبیت متعددی پیدا کردند.
یکی از خصوصیت‌های مخصوص این روکش‌ها، مقاومت بالا در قبال لکه میباشد. زیرکونیا می‌تواند بسیار بهتر از روکش‌های سرامیکی یا این که اکریلیک در عوض لکه مقاومت نماید. کسانی که درپی سفیدکردن دندان‌های خویش میباشند می توانند این روکش را انتخاب نمایند. روکش‌های زیرکونیا میتوانند در قبال لکه‌های قهوه، دمنوش و نیکوتین از خویش مقاومت بالایی نشانه دهند.

۷. سپید کردن دندان مصنوعی
دندان‌های مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می گردند و نیاز به پرداخت یا این که پاک کردن دارند، البته نمی‌توان آن‌ها را با روش‌های خانگی سپید کرد و به کیت‌های سفید کننده، محلول یا این که خمیر دندان سفید کننده جواب نمی‌دهند.

قرص آبژاور دندان تصنعی و مصنوعی نیز وجود دارا‌هستند که به وسیله انجمن‌های دندانپزشکی در عالم پذیرفته گردیده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. عالی میباشد همچنان پیش از استفاده از آنان با دندانپزشک خویش مشاوره کنید.

۸. سپید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا این که دارای تخصص ارتودنسی شما معمولاً سپید کردن دندان‌هایتان را برای پس از مفتوح کردن بریس سفارش می‌نماید (ولی ممکن است یکبار جرم گیری کلی پیش از قرار دادن ارتودنسی اثبات احتیاج باشد). این بدین دلیل میباشد که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خویش پس از حدود یک یا این که دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می گردند.

۹. سپید شدن دندان سیگاری
شیوه‌ حل سپید ماندن دندان در اشخاص سیگاری چیست؟ یکی عوارض سیگار، رنگ زرد شدن دندان‌ها هست. معالجه‌های سفید کننده دندان تا حدی میتوانند برای این اشخاص مؤثر باشند البته شایسته ترین چاره این می باشد که‌این اشخاص سیگار را رخنه‌ نمایند.

امروزه سپید کردن دندان به یکی ترندهای روز دانا تبدیل شده است. دندان‌های زردرنگ کابوس تک تک افرادی می باشند که به‌سلامت دهن و دندان‌های خویش مداقه می دهند. آیا به‌تازگی متوجه گردیده‌اید که لبخندتان مانند قبلی سپید وجود ندارد؟ خوشبختانه، معالجه‌هایی وجود دارند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند متخصص دندانپزشک تا این موقعیت را تغییر و تحول دهید.
سپید کردن دندان یکی‌از دوست داستنی‌ترین سرویس ها دندانپزشکی زیبایی است که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان مهیا می‌نماید. این شیوه قادر است یک شیوه بسیار مؤثر برای پر‌نور‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد فارغ از این که سطح دندان را از میان برنده شود. این نحوه نمی‌تواند کاملا رنگ دندان‌ها را تغییر دهد، اما ممکن میباشد رنگ مو جود را پر‌نور‌خیس نماید. درین نوشته‌ی‌علمی از شمارا با انواع نحوه‌های سفیدکردن دندان آشنا خوا هیم کرد.
انواع روش‌ های سپید کردن دندان کدامند؟
شیوه‌ها و محصولات متعددی برای سپید کردن دندان‌ها وجود دارا‌هستند. ممکن است درباره ی این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی به کار گیری کنید و این که کدام گزینه ایمن است در گیر سردرگمی گردیده باشید. سه مجموعه‌بندی کلی از طریق‌های سفیدکردن دندان وجود دارااست که عبارت‌اند از:
به وسیله دندانپزشک در مطب به کار گیری می‌شوند.
بوسیله دندانپزشک برای به کارگیری در منزل تجویز میشوند.
فارغ از ورژن بوسیله خویش مریض تنظیم می گردند و بدون رسیدگی دندانپزشک به کار گیری می شوند.
عوامل پایین در گزینش شیوه درمانی تأثیرگذار می‌باشند:
نوع تغییر‌و تحول رنگی که برای دندان‌هایتان چهره داده است.
هزینه‌های درمانی و طرز معالجه
سن (این آیتم مرتبط با خردسالان است)
سوابق اخذ سرویس ها دندانپزشکی (به عنوان مثال پرکردن و روکش‌)
سرویس ها دندانپزشکی
با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر
شایسته ترین شیوه های سپید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سپید شدن دندان چیکار کنیم؟)
زمانی برای سپید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک رجوع‌نمایید، با گزینه‌های متعددی روبرو می شوید. شما با مشورت کردن با دندانپزشک میتوانید شایسته ترین روش را برای سفیدکردن دندان‌هایتان تعیین نمایید. آیتم‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سپید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفیدکننده دندان
یکی‌از طریق‌های سپید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان است. طی این پروسه، دکتر معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن می باشد به‌تیتر ماده فعال به کارگیری می‌نماید. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌نمایند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر تحول رنگ عمیق‌خیس مینا را از در میان می‌برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از پیشین و آنگاه بلیچینگ دندان در کانال‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این می‌باشد که بلیچینگ قادر است در برهه زمانی زمان کمتر از 1 سال بهتر باشد ولی بعداز ان نیاز به ترمیم دارد.

سپید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارد؟
اصطلاح «بلیچینگ» صرفا زمانی مجاز به استفاده میباشد که دندان‌ها بالاتر از رنگ طبیعی‌شان سپید می گردند. این درباره‌ی محصول ها دربردارنده مواد آب ژاور (معمولا هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید) درستی می‌نماید.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره داراست؛ بنابراین هر محصولی (همانند خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استعمال می شود، یک سفیدکننده به حساب می‌آید.

۲. ونیر کامپوزیت یا این که پرسلین
لمینت متحرک چیست؟ گاهی اوقات، بقیه شیوه‌های سپید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اول به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا این که رزین کامپوزیت تشکیل‌شده‌اند. ونیرها روی قسمت جلویی یک یا این که یک‌سری دندان چسبانده میگردند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌خیس و طبیعی‌خیس را به شما کادو بدهند.

در باب سپید کردن دندان با کامپوزیت یا این که پورسلین می بایست بدانید که‌این ونیرها در واقع دندان‌های حقیقی و واقعی‌تان را سپید نمیکنند یا این که سبب تغییر‌و تحول رنگ آن ها نمی‌شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا این که پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظواهر زیباتر و سفیدتری به آنان میدهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سپید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می گیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم سعی مشابهی با ونیر داراست با این تفاوت که خیلی نازک‌خیس میباشد و یکی‌از مزایای لمینت دندان این میباشد که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح متعددی از مینای دندان وجود ندارد. استعمال از لمینت یک شیوه سفیدکردن دندان می‌باشد که معمولا دوامی دربین ۷ الی ۱۵ سال دارااست و سپس می بایست لمینت را عوض کرد. اشکال لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دندان نیز مورد قابل قبولی برای سپید کردن دندان‌ها می‌باشند.


لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سپید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی‌از رایج‌ترین شیوه های سپید شدن دندان در دندانپزشکی میباشد. در زمان معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه منزه می‌نماید. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حوزه‌ پاکت در میان دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارااست (این پاکت هنگامی ایجاد کرد می شود که التهاب وجود داراست، در حالت بی آلایش لثه بایستی کاملا به فضا هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می‌گردد. آن گاه دندانپزشک روشی به اسم روت پلنینگ را اعمال می‌دهد که در آن سطح ها قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف میگردند تا عوامل التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) پاک شوند و دندان‌ها مجدد به لثه‌ها بچسبند.

معمولا غرض از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، معالجه پریودنتیت (بیماری لثه) است؛ البته این مراحل برای برطرف‌کردن پلاک و رنگ زرد شدن دندان و سپید شدن فوری دندان نیز مؤثر است. ولی جرم‌گیری در مقایسه با بقیه معالجه‌های آبژاور نتایج چشمگیری را مهیا نمی‌نماید.

یک سفارش برای شما، در شما میتوانید شایسته ترین دندانپزشک را برای انجام سرویس ها زیبایی دندان مانند سپید کردن دندان و بلیچینگ پیدا نمایید، به‌شکل تلفنی یا این که اینترنتی با آن‌ها مشورت کردن نمایید و در شکل نیاز برای اخذ دفعه ویزیت حضوری مبادرت فرمائید.

۵. سپید کردن دندان با لیزر و فرآیند سپید شدن دندان با لیزر
در نحوه سپید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی جانور در ژل سفیدکننده را فعال می‌نماید و نتیجه ها سریع و مؤثری را فراهم می‌نماید. در حالتی‌که دنبال سپید شدن دندان‌های زرد رنگ در یک روز میباشید، لیزر می‌تواند تعیین قابل قبولی برای شما باشد. سپید کردن دندان با لیزر یکی انواع سرویس ها دندانپزشکی می باشد که در مطب دندانپزشک اجرا می‌گردد. این مراحل مشتمل بر چند مرحله ساده است:

آغاز دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا این که لاستیکی در دهن شما قرار می‌دهد تا دهانتان بازبماند.
آن‌گاه از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما به کارگیری می‌نماید تا از آن‌ها در ازای ژل آب ژاور حفظ نماید. این لایه‌ها معمولا محکم میگردند و یک‌لایه همانند لاستیک را روی لثه‌هایتان ایجاد می‌نمایند. این لایه به هجران از تحریک و سوزش لثه کمک می‌نماید.
وقتی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل آبژاور را روی دندان‌هایتان استفاده می‌نماید. پس از یک لیزر خود کار مانند برای فعال‌کردن ژل به کار گیری می‌نماید. درین مرحله ژل کف می‌نماید. این بدین معناست که در اکنون اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای تعدادی دقیقه روی دندان‌های شما باقی می ماند. بعد از آن دندانپزشک آن را با یک وکیوم خرد منزه می‌نماید. دندانپزشک این فرآیند را ۳ الی ۴ توشه تکرار می‌نماید تا‌هنگامیکه دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در غایت دندانپزشک دهن شمارا شستشو می‌دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌داراست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک طریق ایمن و مؤثر است. احتمال این که‌این فرآیند سبب ساز به بروز عوارض جانبی جدی خواهد شد خیلی ذیل میباشد، اما این مراحل می‌تواند احساس اذیت شدن موقتی را ساخت نماید.

برای غربت از این عوارض جانبی، تا چندین روز بعداز این مراحل، از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنید. در غایت می بایست بدانید که زنان آبستن و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (بقیه اشکال فرایند‌های سفیدکردن دندان) را ایفا دهند.

درپی تغییری اصلی در صورت‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر معالج مشاوره کن

مشورت آنلاین پزشک معالج دندان پزشکبهترین پزشک دندانپزشک

۶. سپید کردن دندان با طرز زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا نو در دندانپزشکی میباشد و مزایای متعددی را ارائه میدهد که سبب ساز گردیده بیماران و دندانپزشکان اعتنا ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی است که از فلز زیرکونیوم ساخته شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازش ساخته شده است که خواصی شبیه با تیتانیوم را ارائه میدهند. به کارگیری از روکش‌های زیرکونیا به‌تیتر یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن مجال این روکش‌ها فی مابین دندانپزشکان محبوبیت متعددی پیدا کردند.
یکی از خصوصیت‌های مخصوص این روکش‌ها، مقاومت بالا در قبال لکه میباشد. زیرکونیا می‌تواند بسیار بهتر از روکش‌های سرامیکی یا این که اکریلیک در عوض لکه مقاومت نماید. کسانی که درپی سفیدکردن دندان‌های خویش میباشند می توانند این روکش را انتخاب نمایند. روکش‌های زیرکونیا میتوانند در قبال لکه‌های قهوه، دمنوش و نیکوتین از خویش مقاومت بالایی نشانه دهند.

۷. سپید کردن دندان مصنوعی
دندان‌های مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می گردند و نیاز به پرداخت یا این که پاک کردن دارند، البته نمی‌توان آن‌ها را با روش‌های خانگی سپید کرد و به کیت‌های سفید کننده، محلول یا این که خمیر دندان سفید کننده جواب نمی‌دهند.

قرص آبژاور دندان تصنعی و مصنوعی نیز وجود دارا‌هستند که به وسیله انجمن‌های دندانپزشکی در عالم پذیرفته گردیده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. عالی میباشد همچنان پیش از استفاده از آنان با دندانپزشک خویش مشاوره کنید.

۸. سپید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا این که دارای تخصص ارتودنسی شما معمولاً سپید کردن دندان‌هایتان را برای پس از مفتوح کردن بریس سفارش می‌نماید (ولی ممکن است یکبار جرم گیری کلی پیش از قرار دادن ارتودنسی اثبات احتیاج باشد). این بدین دلیل میباشد که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خویش پس از حدود یک یا این که دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می گردند.

۹. سپید شدن دندان سیگاری
شیوه‌ حل سپید ماندن دندان در اشخاص سیگاری چیست؟ یکی عوارض سیگار، رنگ زرد شدن دندان‌ها هست. معالجه‌های سفید کننده دندان تا حدی میتوانند برای این اشخاص مؤثر باشند البته شایسته ترین چاره این می باشد که‌این اشخاص سیگار را رخنه‌ نمایند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 1640
  • بازدید کلی : 2323
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی