loading...

جدیدترین مقالات دنیای دندانپزشکی

بازدید : 16
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 13:47

به لطف بسط های دانش دندانپزشکی، داشتن لبخند خوشگل و هالیوودی دیگر یک رویا وجود ندارد. شما میتوانید با یاری شیوه لمینت متحرک و بقیه طریق های ترمیم و زیبایی دندان، در سریع ترین مجال ممکن و با دست کم عوارض دندان هایی تر و تمیز، درخشان، سپید و جالب داشته باشید، البته هر متخصص دندانپزشک مزایا و معایب خویش را دارااست. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی و نصب کامپوزیت ونیر، آغاز بایستی از مزایا و معایب لمینت متحرک آشنایی بدون نقص داشته باشید. ممکن میباشد بعضی از دندانپزشکان زیبایی، مجموع فواید و مضرات کامپوزیت ونیر را به شما نگویند، به همین خیال متخصصان در‌این مقاله، کل نکات مثبت و منفی این معالجه را به شما می‌گویند تا شما خودتان درباره نصب یا این که عدم نصب آن تصمیم گیری نمائید.

مزایای لمینت متحرک
لمینت متحرک روشی میباشد که در یک گرد هم آیی، تغییرات عمده ای را در صورت، رنگ، اندازه و تراز کردن دندان ها ساخت‌و‌ساز می نماید، به همین خیال میباشد که‌این روشی اصلاح خط لبخند خیر فقط دربین اشخاص معمولی، بلکه میان هنرمندان فرنگی و اهل ایران محبوبیت متعددی دارااست. در واقع این طریق با اصلاح عیوب و اشتباهات ظاهری، خودبا‌وری از دست رفته اشخاص را به آنان گشوده می گرداند و این مهمترین بهره لمینت متحرک میباشد. مزایای لمینت متحرک عبارتند از:

سپید کردن دندان
یکی‌از بزرگترین مزایای کامپوزیت ونیر، سپید کردن رنگ دندان ها می باشد. با اینکه شیوه های متعددی برای تغییر تحول رنگ دندان ها وجود دارااست، البته این طریق ها معالجه موثری برای تک تک اشخاص نیستند، برای مثال استعمال از خمیر دندان یا این که پودر سفیدکننده، شاید سبب سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد البته نمی تواند برای دندان های لبریز گردیده که نقره ای میباشند، کاری اعمال دهد. همینطور معمولا دوام و قدمت این طریق های درمانی زیاد وجود ندارد، به خصوص چنانچه رژیم غذایی و مدل معاش شما دربردارنده موادی باشد که دندان ها را لکه دار می نمایند.


در اینگونه قوانینی نصب کامپوزیت یکی‌از مطمئن ترین طرز ها برای بهبود رنگ دندان ها است، چون هم ماندگاری بالاتری نسبت به شیوه های شبیه داشته و هم طیف رنگی کبیر آن دست مریض و دندانپزشک را برای تعیین شایسته ترین رنگ گشوده میگذارد. دندانپزشک با دقت به مواقعی از قبیل رنگ دیده، رنگ دندان های همسایه، رنگ پوست و ... مجاورت ترین رنگ لمینت متحرک را به مریض توصیه می‌دهد.

ترمیم ظواهر دندان های کج
بخش اعظمی از اشخاص از مجال کودکی به خیال دندان های کج، زاویه دار و نا مرتب خویش مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند و تصور می نمایند که ارتودنسی صرفا شیوه درمانی برای اصلاح این ناهنجاری های دندانی است، ولی ارتودنسی هزینه بالایی دارااست و معالجه و آن زمانبر میباشد. در حالیکه کامپوزیت ونیر، یک تکنیک بسیار کوتاه زمان و ارزان خیس برای از میان بردن مسافت های در بین دندانی و ترمیم دندان های کج و شلوغ است. اما در‌حالتی که واحد سنجش اشتباهات ظاهری دندان بسیار زیاد باشد، کامپوزیت دندانی جوابگو نخواهد بود.

مالامال کردن مسافت های خرد در میان دندان ها
یکی فواید لمینت متحرک این میباشد که تحت عنوان پرکننده ترک دندان شما فعالیت نماید. از آنجایی که کامپوزیت ونیر مبتنی بر با دندان‌های شخص پوسته گیری می‌شوند، در صورتیکه مسافت‌های کوچکی دربین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌اقتدار روکش‌ را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی و نصب کرد که بعد از نصب، دیگر هیچ شکافی دربین دندان ها وجود نداشته باشد. اما اعتنا داشته باشید که ممکن میباشد سوراخ های تعالی میان دو دندان، با نصب کامپوزیت ونیر قابل معالجه نباشد و دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که بایستی با ارتودنسی، این مسافت را معدود کرد یا این که از دربین پیروزی.

تغییر تحول اندازه دندان
لمینت متحرک بر اساس با نیاز شما هیبت گرفته می گردند؛ یعنی در حالتی که طبیعتا دندان‌های کوتاهی دارید ولی دندان‌های بلندتری میخواهید، می‌توانید با نصب ونیر کامپوزیت بدین آرزوی خویش خرقه شغل بپوشانید. مثلا مزایای کامپوزیت این میباشد که می شود به آن را سیرتکامل ای صورت اعطا کرد که دندان دارنده انحنای بیشتر، ارتفاع و یا این که خرگوشی باشد.

ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی
دندان ها در تاثیر ضربه های فرنگی یا این که ارتقاء سن، در گیر ساییدگی و شکستگی می گردند. در صورتیکه دندان شما ساییده گردیده، ولی به ریشه آسیبی وارد نشده میباشد، می اقتدار از فواید لمینت متحرک استعمال کرده و با این طریق، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را ترمیم نمائید. اما تاکید می‌کنیم که هر شکستگی را نمی قدرت با این طرز معالجه کرد چون بخش اعظمی از وقت ها شکستگی باعث به پوسیدگی دندان گردیده و دیگر کامپوزیت نحوه موثری نخواهد بود.

مراقبت ساختار دندان
مهمترین مزیت لمینت متحرک، نتراشیدن و دست نزدن به ساختار دندان میباشد، به همین خیال کسانی که نمیخواهند ساختار دندان آن‌ها دست نخورده باقی بماند، این شیوه را تعیین میکنند. در تکنیک هایی مانند روکش و لمینت دندان، دندانپزشک مجبور میباشد در توا‌ن یک‌سری میلی متر از سطح دندان طبیعی را بتراشد تا روکش به صحت روی لثه نصب گردد، البته لمینت متحرک مواد رزینی می باشند که بوسیله لیزر محکم میگردند، به این ترتیب نیازی به تراش دندان در کامپوزیت وجود ندارد، مگر در شرایطی‌که دندان اساسی بسیار والا و پررنگ باشد و فقط رویکرد برای ترمیم ظواهر آن، تراشیدن آن به مقدار بسیار معدود باشد.

ارتفاع معالجه بسیار کوتاه
یکی از دیگر فواید لمینت متحرک، کوتاه بودن روند و ارتفاع معالجه آن هست. از آنجایی که در‌این نحوه پوسته گیری ایفا نمیشود، در یک گرد هم آیی هم رنگ روکش تعیین گردیده و هم مواد کامپوزیتی روی دندان ایفا و سفت میشوند. در فیض کامپوزیت ونیر یک طریق فوق العاده برای افرادیست که میخواهند در اسرع وقت، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را بهبود دهند.

هزینه مطلوب
هزینه معالجه، مدام یکی‌از مهمترین فاکتورها در ایفا یا این که عدم ایفا یک شیوه دندانپزشکی میباشد. بها کامپوزیت در مقایسه با بقیه شیوه های ترمیمی مانند لمینت دندان، روکش و ارتودنسی مطلوب خیس میباشد.

بازگشت پذیری
کامپوزیت ونیر قابل ترمیم و ریمو میباشد، اما به شرطی که لایه بیرونی مینای دندان برداشته نشده باشد، روکش کامپوزیت قابل انتقال و تک تک مراحل رجوع و برگشت پذیر میباشد.

آلرژی کمتر
همان گونه که گفتیم در‌این شیوه مینای دندان تراشیده نمیشود و همین مسئله احتمال آلرژی دندان بعداز نصب کامپوزیت ونیر را کاهش میدهد.

معایب لمینت متحرک
مدام از مزایا و نکات مثبت لمینت متحرک کلام می‌گردد، ولی آشنایی معایب و عوارض کامپوزیت ونیر پیش از نصب این روکش از التفات بالایی برخوردار‌است، خصوصا که مطالب متعددی مبتنی بر اثر لمینت متحرک بر پوسیدگی و فساد دندان ها در وب وجود داراست که درپی تماما به توضیح این مورد ها میپردازیم. مضرات لمینت متحرک مشمول موردها تحت می‌شوند:

ماندگاری کمتر در مقایسه با لمینت
مواد لمینت متحرک در مقایسه با لمینت، از استحکام کمتری بهره مند میباشند و در قبال ضربه و مواد رنگ زا، مقاومت کمتری دارا‌هستند. قدمت لمینت متحرک مبنی بر مارک و حفظ های پس از این نحوه مختلف بوده و از 5 تا 10 سال متغیر میباشد.

تغییر و تحول رنگ و لکه پذیری سریع
یکی‌از مهمترین معایب لمینت متحرک این میباشد که خیلی ریلکس در مقابل مواد غذایی رنگی و لکه زا تغییر تحول رنگ می دهد، به همین خیال دندانپزشکان زیبایی پیشنهاد می کنند که مسلما از میل کردن و نوشیدن موادی که منجر لکه می‌شوند نظیر دمنوش، شاتوت، شراب قرمز رنگ و ... پرهیز کنید.

نیاز مداوم به پولیش و تعمیر
اکثری از اشخاص گمان می نمایند که صرفا نصب لمینت متحرک کافیست و تا چندین سال می‌توانند از این روکش ها استعمال نمایند، در حالی که ونیر کامپوزیت به حفظ و محافظت بدون شوخی نیاز دارااست. شما بایستی ضمن مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بقیه نکات بهداشت دهن و دندان، هر 6 ماه یکبار برای پولیش (پالیش) لمینت متحرک به کارشناس کامپوزیت مراجعه‌نمایید. پولیش کامپوزیت برای محافظت شفافیت و سفیدی روکش ضروری میباشد.

ظواهر غیر طبیعی نسبت به شیوه های شبیه
لمینت متحرک در مقایسه با لمینیت، کلفت خیس بوده و زمانی از برندهای بی چگونگی به کار گیری فرمایید، جلوه ای تماما تصنعی پیدا می نماید. در‌حالتی که می‌خواهید که اشخاص دیگر متوجه روکش های شما نشوند، سفارش میکنیم که از شایسته ترین برند های لمینت متحرک و یک دندانپزشک کارشناس و زبده برای نصب این روکش یاری بگیرید.

آیا کامپوزیت ونیر منجر پوسیدگی دندان می گردد؟
برخی از اشخاص تصور میکنند که یک کدام از معایب کامپوزیت، پوسیده کردن دندان میباشد در صورتیکه که‌این روکش هیچ ارتباطی با پوسیدگی یا این که ضایع کردن دندان های دیگر ندارد. ونیر کامپوزیت با مقصود حفظ از دندان طبیعی و اصلاح صورت، رنگ و اندازه آن انجام می‌گردد. فقط درصورتی که که نصب لمینت متحرک خویش را به یک دندانپزشک غیر دارای تخصص و بی تجربیات بسپارید، مقدمات پوسیدگی دندان ها را آماده میکنید. پوسیدگی دندان، یک عارضه دندانی میباشد که از باقی ماندن ذرات مواد غذایی لای دندان ها و فی مابین روکش و لثه ساخت می شود. در‌حالتی که کامپوزیت دندانی به صحت روی لثه نچسبد، در بین لثه و دندان مسافت می افتد و جای قابل قبولی برای پرورش باکتری ها به وجود میاید. سود نشر باکتری ها پوسیدگی دندان ها میباشد. برای خودداری از پوسیدگی دندان در شیوه کامپوزیت ونیر، صرفا کافیست به یک دندانپزشک ماهر و زبده رجوع‌کنید.

چه افرادی می‌توانند کامپوزیت دندانی نصب نمایند؟
در مجموع هر هر که قصد اصلاح ظواهر دندان ها و پوشاندن عیوب سطحی دندان خویش را دارااست، می‌تواند کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک باشد، البته به شرطی که وضعیت ذیل را داشته باشد:

دندان های کج و لب پریده داشته باشد.
دندان های ناهمتراز داشته باشد.
دندان وی لکه دار باشد یااینکه زرد رنگ گردیده باشد.
دندان وی به طور جزئی شکسته باشد.
مسافت های در بین دندانی خرد داشته باشد.
چه کسانی نمی توانند کامپوزیت ونیر نصب نمایند؟
برای اعمال کامپوزیت دندانی، بایستی از لحاظ جسمی، موقعیت خاصی را داشته باشید و همین طور می بایست اعتنا داشته باشید که‌این نحوه، تنها برای ایرادات ظاهری، یک روش معالجه میباشد و برای فساد های عمیق دندان می بایست به نحوه های دیگر تصور کنید. عده ای که موقعیت پایین را دارا‌هستند، کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک نیستند:

شخصی که دندان پوسیده دارااست.
شخصی که از شکستگی های عمیق در دندان خویش سختی می‌برد.
هر که مسافت بزرگی دربین دندان های خویش دارااست.
مزایا و معایب لمینت متحرک نسبت به لمینت دندان
برای بعضی از مراجعه کنندگان تصمیم گیری دربین لمینت و کامپوزیت، بسیار خلل بوده و از متخصصان درباره شایسته ترین نحوه مشورت می‌خواهند. لمینت و کامپوزیت هر دو نوعی از روکش می باشند که برای رفع اشتباهات ظاهری دندان به عمل می رود، البته تفاوت های مهم در محصول مواد خالق، طرز ایفا، مهیا سازی دندان، بها، ارتفاع قدمت و شفافیت دارا‌هستند که منجر میشود در هر یک، یکی آنان خوب باشند. مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت عبارت میباشد از:

ونیر کامپوزیت نیازی به مهیا سازی دندان ندارد: در نحوه کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان وجود ندارد، در حالی که برای نصب اکثر گونه های لمینت دندان می بایست دستکم در میان 5/0 تا 8/0 از دندان مهم تراش داده خواهد شد. تراشیدن دندان سبب ساز بروز آلرژی به دمای بالا و زیر در روزهای اول میگردد.
لمینت متحرک ارزش زیر تری دارااست: از سایر مزایای لمینت متحرک نسبت به لمینت می شود به ارزش مطلوب آن اشاره نمود. ارزش هر واحد لمینت دندان به طور تقریب 3 موازی هر واحد کامپوزیت ونیر می باشد.
فرآیند کوتاه خیس: همان گونه که گفتیم فرآیند لمینت متحرک فقط در یک گرد هم آیی هم قابلیت و امکان پذیر میباشد، در حالی که برای نصب لمینت دندان دستکم به 2 یا این که 3 نشست نیاز میباشد. از آنجایی که در روند لمینت دندان، پوسته گیری و ارسال به لابراتوار جاری ساختن می گردد، زمان مجال ایفا این تکنیک ارتقاء میابد.
رجوع و برگشت پذیر و قابل ترمیم بودن: در کامپوزیت ونیر، ساختار دندان دست نخورده باقی می ماند و به همین خیال در شکل افتادن روکش یا این که پشیمانی بعداز لمینت متحرک، می اقتدار آن را برداشت که اما این شغل را بایستی به دندانپزشک دارای تخصص بسپارید.

به لطف بسط های دانش دندانپزشکی، داشتن لبخند خوشگل و هالیوودی دیگر یک رویا وجود ندارد. شما میتوانید با یاری شیوه لمینت متحرک و بقیه طریق های ترمیم و زیبایی دندان، در سریع ترین مجال ممکن و با دست کم عوارض دندان هایی تر و تمیز، درخشان، سپید و جالب داشته باشید، البته هر متخصص دندانپزشک مزایا و معایب خویش را دارااست. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی و نصب کامپوزیت ونیر، آغاز بایستی از مزایا و معایب لمینت متحرک آشنایی بدون نقص داشته باشید. ممکن میباشد بعضی از دندانپزشکان زیبایی، مجموع فواید و مضرات کامپوزیت ونیر را به شما نگویند، به همین خیال متخصصان در‌این مقاله، کل نکات مثبت و منفی این معالجه را به شما می‌گویند تا شما خودتان درباره نصب یا این که عدم نصب آن تصمیم گیری نمائید.

مزایای لمینت متحرک
لمینت متحرک روشی میباشد که در یک گرد هم آیی، تغییرات عمده ای را در صورت، رنگ، اندازه و تراز کردن دندان ها ساخت‌و‌ساز می نماید، به همین خیال میباشد که‌این روشی اصلاح خط لبخند خیر فقط دربین اشخاص معمولی، بلکه میان هنرمندان فرنگی و اهل ایران محبوبیت متعددی دارااست. در واقع این طریق با اصلاح عیوب و اشتباهات ظاهری، خودبا‌وری از دست رفته اشخاص را به آنان گشوده می گرداند و این مهمترین بهره لمینت متحرک میباشد. مزایای لمینت متحرک عبارتند از:

سپید کردن دندان
یکی‌از بزرگترین مزایای کامپوزیت ونیر، سپید کردن رنگ دندان ها می باشد. با اینکه شیوه های متعددی برای تغییر تحول رنگ دندان ها وجود دارااست، البته این طریق ها معالجه موثری برای تک تک اشخاص نیستند، برای مثال استعمال از خمیر دندان یا این که پودر سفیدکننده، شاید سبب سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد البته نمی تواند برای دندان های لبریز گردیده که نقره ای میباشند، کاری اعمال دهد. همینطور معمولا دوام و قدمت این طریق های درمانی زیاد وجود ندارد، به خصوص چنانچه رژیم غذایی و مدل معاش شما دربردارنده موادی باشد که دندان ها را لکه دار می نمایند.


در اینگونه قوانینی نصب کامپوزیت یکی‌از مطمئن ترین طرز ها برای بهبود رنگ دندان ها است، چون هم ماندگاری بالاتری نسبت به شیوه های شبیه داشته و هم طیف رنگی کبیر آن دست مریض و دندانپزشک را برای تعیین شایسته ترین رنگ گشوده میگذارد. دندانپزشک با دقت به مواقعی از قبیل رنگ دیده، رنگ دندان های همسایه، رنگ پوست و ... مجاورت ترین رنگ لمینت متحرک را به مریض توصیه می‌دهد.

ترمیم ظواهر دندان های کج
بخش اعظمی از اشخاص از مجال کودکی به خیال دندان های کج، زاویه دار و نا مرتب خویش مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند و تصور می نمایند که ارتودنسی صرفا شیوه درمانی برای اصلاح این ناهنجاری های دندانی است، ولی ارتودنسی هزینه بالایی دارااست و معالجه و آن زمانبر میباشد. در حالیکه کامپوزیت ونیر، یک تکنیک بسیار کوتاه زمان و ارزان خیس برای از میان بردن مسافت های در بین دندانی و ترمیم دندان های کج و شلوغ است. اما در‌حالتی که واحد سنجش اشتباهات ظاهری دندان بسیار زیاد باشد، کامپوزیت دندانی جوابگو نخواهد بود.

مالامال کردن مسافت های خرد در میان دندان ها
یکی فواید لمینت متحرک این میباشد که تحت عنوان پرکننده ترک دندان شما فعالیت نماید. از آنجایی که کامپوزیت ونیر مبتنی بر با دندان‌های شخص پوسته گیری می‌شوند، در صورتیکه مسافت‌های کوچکی دربین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌اقتدار روکش‌ را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی و نصب کرد که بعد از نصب، دیگر هیچ شکافی دربین دندان ها وجود نداشته باشد. اما اعتنا داشته باشید که ممکن میباشد سوراخ های تعالی میان دو دندان، با نصب کامپوزیت ونیر قابل معالجه نباشد و دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که بایستی با ارتودنسی، این مسافت را معدود کرد یا این که از دربین پیروزی.

تغییر تحول اندازه دندان
لمینت متحرک بر اساس با نیاز شما هیبت گرفته می گردند؛ یعنی در حالتی که طبیعتا دندان‌های کوتاهی دارید ولی دندان‌های بلندتری میخواهید، می‌توانید با نصب ونیر کامپوزیت بدین آرزوی خویش خرقه شغل بپوشانید. مثلا مزایای کامپوزیت این میباشد که می شود به آن را سیرتکامل ای صورت اعطا کرد که دندان دارنده انحنای بیشتر، ارتفاع و یا این که خرگوشی باشد.

ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی
دندان ها در تاثیر ضربه های فرنگی یا این که ارتقاء سن، در گیر ساییدگی و شکستگی می گردند. در صورتیکه دندان شما ساییده گردیده، ولی به ریشه آسیبی وارد نشده میباشد، می اقتدار از فواید لمینت متحرک استعمال کرده و با این طریق، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را ترمیم نمائید. اما تاکید می‌کنیم که هر شکستگی را نمی قدرت با این طرز معالجه کرد چون بخش اعظمی از وقت ها شکستگی باعث به پوسیدگی دندان گردیده و دیگر کامپوزیت نحوه موثری نخواهد بود.

مراقبت ساختار دندان
مهمترین مزیت لمینت متحرک، نتراشیدن و دست نزدن به ساختار دندان میباشد، به همین خیال کسانی که نمیخواهند ساختار دندان آن‌ها دست نخورده باقی بماند، این شیوه را تعیین میکنند. در تکنیک هایی مانند روکش و لمینت دندان، دندانپزشک مجبور میباشد در توا‌ن یک‌سری میلی متر از سطح دندان طبیعی را بتراشد تا روکش به صحت روی لثه نصب گردد، البته لمینت متحرک مواد رزینی می باشند که بوسیله لیزر محکم میگردند، به این ترتیب نیازی به تراش دندان در کامپوزیت وجود ندارد، مگر در شرایطی‌که دندان اساسی بسیار والا و پررنگ باشد و فقط رویکرد برای ترمیم ظواهر آن، تراشیدن آن به مقدار بسیار معدود باشد.

ارتفاع معالجه بسیار کوتاه
یکی از دیگر فواید لمینت متحرک، کوتاه بودن روند و ارتفاع معالجه آن هست. از آنجایی که در‌این نحوه پوسته گیری ایفا نمیشود، در یک گرد هم آیی هم رنگ روکش تعیین گردیده و هم مواد کامپوزیتی روی دندان ایفا و سفت میشوند. در فیض کامپوزیت ونیر یک طریق فوق العاده برای افرادیست که میخواهند در اسرع وقت، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را بهبود دهند.

هزینه مطلوب
هزینه معالجه، مدام یکی‌از مهمترین فاکتورها در ایفا یا این که عدم ایفا یک شیوه دندانپزشکی میباشد. بها کامپوزیت در مقایسه با بقیه شیوه های ترمیمی مانند لمینت دندان، روکش و ارتودنسی مطلوب خیس میباشد.

بازگشت پذیری
کامپوزیت ونیر قابل ترمیم و ریمو میباشد، اما به شرطی که لایه بیرونی مینای دندان برداشته نشده باشد، روکش کامپوزیت قابل انتقال و تک تک مراحل رجوع و برگشت پذیر میباشد.

آلرژی کمتر
همان گونه که گفتیم در‌این شیوه مینای دندان تراشیده نمیشود و همین مسئله احتمال آلرژی دندان بعداز نصب کامپوزیت ونیر را کاهش میدهد.

معایب لمینت متحرک
مدام از مزایا و نکات مثبت لمینت متحرک کلام می‌گردد، ولی آشنایی معایب و عوارض کامپوزیت ونیر پیش از نصب این روکش از التفات بالایی برخوردار‌است، خصوصا که مطالب متعددی مبتنی بر اثر لمینت متحرک بر پوسیدگی و فساد دندان ها در وب وجود داراست که درپی تماما به توضیح این مورد ها میپردازیم. مضرات لمینت متحرک مشمول موردها تحت می‌شوند:

ماندگاری کمتر در مقایسه با لمینت
مواد لمینت متحرک در مقایسه با لمینت، از استحکام کمتری بهره مند میباشند و در قبال ضربه و مواد رنگ زا، مقاومت کمتری دارا‌هستند. قدمت لمینت متحرک مبنی بر مارک و حفظ های پس از این نحوه مختلف بوده و از 5 تا 10 سال متغیر میباشد.

تغییر و تحول رنگ و لکه پذیری سریع
یکی‌از مهمترین معایب لمینت متحرک این میباشد که خیلی ریلکس در مقابل مواد غذایی رنگی و لکه زا تغییر تحول رنگ می دهد، به همین خیال دندانپزشکان زیبایی پیشنهاد می کنند که مسلما از میل کردن و نوشیدن موادی که منجر لکه می‌شوند نظیر دمنوش، شاتوت، شراب قرمز رنگ و ... پرهیز کنید.

نیاز مداوم به پولیش و تعمیر
اکثری از اشخاص گمان می نمایند که صرفا نصب لمینت متحرک کافیست و تا چندین سال می‌توانند از این روکش ها استعمال نمایند، در حالی که ونیر کامپوزیت به حفظ و محافظت بدون شوخی نیاز دارااست. شما بایستی ضمن مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بقیه نکات بهداشت دهن و دندان، هر 6 ماه یکبار برای پولیش (پالیش) لمینت متحرک به کارشناس کامپوزیت مراجعه‌نمایید. پولیش کامپوزیت برای محافظت شفافیت و سفیدی روکش ضروری میباشد.

ظواهر غیر طبیعی نسبت به شیوه های شبیه
لمینت متحرک در مقایسه با لمینیت، کلفت خیس بوده و زمانی از برندهای بی چگونگی به کار گیری فرمایید، جلوه ای تماما تصنعی پیدا می نماید. در‌حالتی که می‌خواهید که اشخاص دیگر متوجه روکش های شما نشوند، سفارش میکنیم که از شایسته ترین برند های لمینت متحرک و یک دندانپزشک کارشناس و زبده برای نصب این روکش یاری بگیرید.

آیا کامپوزیت ونیر منجر پوسیدگی دندان می گردد؟
برخی از اشخاص تصور میکنند که یک کدام از معایب کامپوزیت، پوسیده کردن دندان میباشد در صورتیکه که‌این روکش هیچ ارتباطی با پوسیدگی یا این که ضایع کردن دندان های دیگر ندارد. ونیر کامپوزیت با مقصود حفظ از دندان طبیعی و اصلاح صورت، رنگ و اندازه آن انجام می‌گردد. فقط درصورتی که که نصب لمینت متحرک خویش را به یک دندانپزشک غیر دارای تخصص و بی تجربیات بسپارید، مقدمات پوسیدگی دندان ها را آماده میکنید. پوسیدگی دندان، یک عارضه دندانی میباشد که از باقی ماندن ذرات مواد غذایی لای دندان ها و فی مابین روکش و لثه ساخت می شود. در‌حالتی که کامپوزیت دندانی به صحت روی لثه نچسبد، در بین لثه و دندان مسافت می افتد و جای قابل قبولی برای پرورش باکتری ها به وجود میاید. سود نشر باکتری ها پوسیدگی دندان ها میباشد. برای خودداری از پوسیدگی دندان در شیوه کامپوزیت ونیر، صرفا کافیست به یک دندانپزشک ماهر و زبده رجوع‌کنید.

چه افرادی می‌توانند کامپوزیت دندانی نصب نمایند؟
در مجموع هر هر که قصد اصلاح ظواهر دندان ها و پوشاندن عیوب سطحی دندان خویش را دارااست، می‌تواند کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک باشد، البته به شرطی که وضعیت ذیل را داشته باشد:

دندان های کج و لب پریده داشته باشد.
دندان های ناهمتراز داشته باشد.
دندان وی لکه دار باشد یااینکه زرد رنگ گردیده باشد.
دندان وی به طور جزئی شکسته باشد.
مسافت های در بین دندانی خرد داشته باشد.
چه کسانی نمی توانند کامپوزیت ونیر نصب نمایند؟
برای اعمال کامپوزیت دندانی، بایستی از لحاظ جسمی، موقعیت خاصی را داشته باشید و همین طور می بایست اعتنا داشته باشید که‌این نحوه، تنها برای ایرادات ظاهری، یک روش معالجه میباشد و برای فساد های عمیق دندان می بایست به نحوه های دیگر تصور کنید. عده ای که موقعیت پایین را دارا‌هستند، کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک نیستند:

شخصی که دندان پوسیده دارااست.
شخصی که از شکستگی های عمیق در دندان خویش سختی می‌برد.
هر که مسافت بزرگی دربین دندان های خویش دارااست.
مزایا و معایب لمینت متحرک نسبت به لمینت دندان
برای بعضی از مراجعه کنندگان تصمیم گیری دربین لمینت و کامپوزیت، بسیار خلل بوده و از متخصصان درباره شایسته ترین نحوه مشورت می‌خواهند. لمینت و کامپوزیت هر دو نوعی از روکش می باشند که برای رفع اشتباهات ظاهری دندان به عمل می رود، البته تفاوت های مهم در محصول مواد خالق، طرز ایفا، مهیا سازی دندان، بها، ارتفاع قدمت و شفافیت دارا‌هستند که منجر میشود در هر یک، یکی آنان خوب باشند. مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت عبارت میباشد از:

ونیر کامپوزیت نیازی به مهیا سازی دندان ندارد: در نحوه کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان وجود ندارد، در حالی که برای نصب اکثر گونه های لمینت دندان می بایست دستکم در میان 5/0 تا 8/0 از دندان مهم تراش داده خواهد شد. تراشیدن دندان سبب ساز بروز آلرژی به دمای بالا و زیر در روزهای اول میگردد.
لمینت متحرک ارزش زیر تری دارااست: از سایر مزایای لمینت متحرک نسبت به لمینت می شود به ارزش مطلوب آن اشاره نمود. ارزش هر واحد لمینت دندان به طور تقریب 3 موازی هر واحد کامپوزیت ونیر می باشد.
فرآیند کوتاه خیس: همان گونه که گفتیم فرآیند لمینت متحرک فقط در یک گرد هم آیی هم قابلیت و امکان پذیر میباشد، در حالی که برای نصب لمینت دندان دستکم به 2 یا این که 3 نشست نیاز میباشد. از آنجایی که در روند لمینت دندان، پوسته گیری و ارسال به لابراتوار جاری ساختن می گردد، زمان مجال ایفا این تکنیک ارتقاء میابد.
رجوع و برگشت پذیر و قابل ترمیم بودن: در کامپوزیت ونیر، ساختار دندان دست نخورده باقی می ماند و به همین خیال در شکل افتادن روکش یا این که پشیمانی بعداز لمینت متحرک، می اقتدار آن را برداشت که اما این شغل را بایستی به دندانپزشک دارای تخصص بسپارید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 37
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 297
  • بازدید سال : 1652
  • بازدید کلی : 2335
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی