loading...

جدیدترین مقالات دنیای دندانپزشکی

بازدید : 56
سه شنبه 16 آبان 1402 زمان : 14:51

به کار گیری از لیزربرای تسکین درد دندان عصب کشی شده:
به کار گیری از لیزردندان پزشکی در فرایند درمان ریشه دندان و یا درمان ریشه مجدد تاثیر به سزایی در کاهش درد در نخستینِ درمان و در انتهای عصب کشی دندان خواهد داشت. با استعمال از اشعه های کم توان لیزر فارغ از درد و سوزش محل تزریق آمپول بی حسی پایین بی حسی قرار گرفته و در نتیجه هنگام تزیق امپول بی حسی، فرد هیچگونه درد یا سوزشی حس نخواهد کرد و تاثیربی حسی عمیق تر خواهد بود . خلال این در انتهای فرایند درمان ریشه با استفاده از لیزردندان پزشکی درد، عوارض و یا عفونت متخصص دندانپزشک احتمالی و عوارض بعداز درمان به شدت کاهش یافته و زمان نقاهت کوتاه تر می گردد.
درمان درد دندان عصب کشی شده:
تعیین دقیق علت درد دندان عصب‌کشی شده نیازمند یک رویه تشخیصی چند وجهی می باشد. فراتر از بررسی‌های بالینی مرسوم، تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته مانند رادیوگرافی دیجیتال و توموگرافی کامپیوتری با پرتو مخروطی (CBCT) میتوانند تغییرات ظریف در ساختار دندان را آشکار کنند و به شناسایی ناهنجاری‌های مرتبط با عصب کمک کنند. تست‌های حسی عصبی، مانند تست پالپ الکتریکی و به حساب آوردن حساسیت حرارتی، با اندازه‌گیری پاسخ‌دهی عصبی، بیشتر به معمای تشخیصی کمک می‌کنند.طرح درمان بیمار و ارتباط علائم درد دندان عصب کشی شده با اقدامات دندانپزشکی قبلی نقش مهمی در درک علل درد جان دار بعد از عصب کشی داراست.

آیا دندان عصب کشی شده پوسیده می‌شود-min.jpg

علت درد دندان عصب کشی شده بعد از یکسری ماه:
همانگونه که استارت گفته شد، انواع درد دندان بعداز عصب کشی را به سه بعدازظهر‌ی زمانی تقسیم خوا هیم کرد، در صورتی‌که بعد از یک‌سری ماه از درمان ریشه قبلی باشد و درصورتی که فرد یکسری ماه بعد از درمان ریشه، مجدد در ناحیه تحت درمان حس درد خفیف و یا ممتد داشته باشد و یا حتی درد دندان عصب کشی شده تا یک سری ماه پس از درمان ریشه نیز ادامه داشته باشد. در‌این‌صورت‌ باید سریعا به دندان دکتر یا متخصص درمان ریشه مراجعه کرده و جهت درمان اقدام فرمائید.
در حالی که عصب کشی در ابتدا ممکن می باشد درد حاد را کاهش دهد، تغییر تحول شکل و اتصال مجدد فن های عصبی در حین یک‌سری ماه میتواند سبب به فرصت های حزن خواهد شد. این روند مداوم، که اکثر وقت ها با احساسات دور از هم و غیرقابل پیش گویی معلوم می‌شود، منعکس کننده همت های عصب برای برقراری مجدد ارتباطات و سازگاری مجدد با واقعیت تازه خود است.ضمن این دلایل مختلفی نیز می‌توانند موجب درد دندان عصب کشی شده پس از تعدادی ماه گردند.
وسیدگی.jpg
عفونت دندان عصب کشی شده:
در برخی مفاد، باکتری ممکن می‌باشد دوباره وارد دندان یا ریشه دندان گردد و باعث به عفونت مجدد خواهد شد. در صورتی دندان در حین درمان اول کانال ریشه به اندازه کافی تمیز و مهر و موم نشده باشد یا درصورتی که شکستگی ای در ترمیم و روکش دندان صورت دهد، قادر است سبب به عفونت دندان عصب کشی شده خواهد شد.
التهاب و عفونت باقی مانده در استخوان، لثه و بافت دور و بر:
گاها ممکن است درمان ریشه کاملا درست و اصولی انجام شده باشد. اما باکتری ها همچنان محیط استخوان، لثه و بافت محیط ما‌نده باشند. یا در مواردی که مهر و موم مالامال شدن کانال ریشه مجروح است، باقی بمانند. در‌این‌حالت‌ با حذف منبع عفونت، بایستی باکتری ها نیز بوسیله سسیتم ایمنی بدن از میان بروند برای تسریع این فرایند و درمان عفونت، می توانید ذیل نظر کارشناس درمان ریشه یک مجال از آنتی‌بیوتیک به عنوان قرص جهت کاهش درد دندان عصب کشی شده استعمال کنید.
در برخی مواقع نیز عفونت دندان ناشی از عفونت لثه ها است؛ در صورت عدم تشخیص درست و به موقع این عارضه، موجب ساخت‌و‌ساز درد، تورم و قرمزی لثه ها می‌شود. در این‌وضعیت‌ می بایست به متخصص درمان ریشه و دارای تخصص پریو (متخصص جراحی لثه) مراجعه کنید و درمان مورد نیاز اعم از جرم گیری لثه یا جراحی لثه را ایفا فرمایید.
آسیب به بافت اطراف هنگام درمان ریشه:
یکی‌از‌از سایر از کارداران احساس درد در دندان عصب کشی شده پس از یکسری ماه؛ ممکن هست ناشی از وارد شدن آسیب به بافت محیط دندان و یا لثه باشد که به صورت سهوی ایجاد شده، آسیب به بافت های گوشه و کنار دندان قادر است به دلیل عواملی مانند عفونت مداوم، التهاب یا ضربه صورت دهد. در بعضا موردها، عفونت یا التهاب میتواند از دندان به استخوان گوشه و کنار و بافت‌های لثه سرایت کند و سبب ساز به بررسی استخوان، تشکیل آبسه و آسیب بافت شود و در حالتی‌که میزان زخم وارد شده زیاد باشد می بایست مجددا به متخصص درمان ریشه رجوع نمایید تا درمان لازم جهت درد دندان عصب کشی شده صورت گیرد.
نشتی سدیم هیپوکلریت هنگام درمان ریشه:
پر کردن بیشتراز حد دندان و درد بعد از عصب کشی دندان:
در صورتیکه دندان عصب کشی شده هنگام ترمیم بیش از حد پر خواهد شد و یا پرکردگی دندان بلند باشد منجر به درد دندان عصب کشی شده هنگام خوراک خوردن می گردد، این درد ممکن تا چندین ماه بعد از عصب کشی نیز ادامه داشته باشد؛ در‌این‌حالت‌ با مراجعه به متخصص درمان ریشه میتوان میزان مالامال کرده گی را تنظیم کرده و ارتفاع آن را نیز کاهش داد.
شکستگی کانال ریشه و درد دندان عصب کشی شده:
درد دندان عصب کشی شده پس از یکسری سال:
علت درد دندان عصب کشی شده بعداز یک‌سری سال، این پدیده را می توان به کارداران متعددی نسبت داد. با گذشت فرصت، رشته‌های عصبی داخل پالپ دندان می‌توانند اتصالات و مسیرهای درون ریشه دندان را در تلاشی برای بازگرداندن تلاش دوباره برقرار کنند و به طور ناخواسته مدارهای نامنظمی تشکیل داد کنند که درد را منتقل می‌کنند. این اتصالات عصبی نو، که در پاسخ به تغییرات فیزیولوژیکی یا فعل و انفعالات محیطی غییرات ظریف در جریان خون، پاسخ‌های ایمنی یا شرایط بافتی موضعی شکل می‌گیرند.
علت درد دندان عصب کشی شده بعد از یک‌سری سال:
در شرایطی که دندانی که دچار عصب کشی شد‌ه‌است به مرور مجال دچار رخنه‌ یا شکستگی خواهد شد، این رخنه‌ ها می توانند لایه های داخلی دندان را در معرض باکتری ها و مواد محرک قرار دهند که سبب به درد و ناراحتی میگردد. به این دلیل‌که با گذشت مجال، باکتری ها میتوانند دوباره از طریق رخنه‌ ها، شکستگی ها یا حتی بافت ها و دندان های اطراف وارد دندان شوند.
که این عارضه می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اعم از: بهداشت ضعیف دهان و دندان، به تعویق افتادن فرآیند ترمیم و پرکردن دندان و از بین رفتن لبریز کردگی دندان. در چنین شرایطی در صورتی‌که سریعا جهت درمان ریشه مجدد به دارای تخصص درمان ریشه مراجعه نکرده و عفونت تشکیل داد شده درمان نگردد، موجب آسیب به بافت دور و اطراف و درنهایت موجب از دست رفتن دندان شده و دندان عصب کشی شده بایستی با جراحی دندان خارج خواهد شد.
در برخی مورد ها، درمان اولیه ریشه ممکن می‌باشد کاملا عفونت را از در میان نزاع یا ایراد گزینه ای را برطرف کند. این میتواند منجر به عفونت مداوم و درد مداوم دندان شود. از دیگر علل آن می‌توان به تعدد کانال ها و اشکال مختف انها (کانال های کرو، باریم و ...) و عدم اعتنا دندان پزشک نیز اشاره کرد.

Re-root treatment.jpg

درمان درد دندان عصب کشی شده بعد از تعدادی سال:
در صورت بروز عوارض ذکر شده و درد دندان بعداز عصب کشی با مراجعه به دارای تخصص درمان و ریشه و تحقیق موقعیت دندان، در حالتی که دندان قابل نگه داری باشد، دندان عصب کشی شده ذیل درمان قرار گرفته و درمان ریشه مجدد (ری اندو) بوسیله کارشناس درمان ریشه انجام می گردد. در غیر این صورت به ناچار دندان عصب کشی شده خارج شده و از درمان های جایگزین اعم از ایمپلنت دندان استعمال میشود.
Tamas_Ver 1.jpg

درد دندان عصب کشی شده ناشی از که می باشد دندان:
ممکن می‌باشد یک که می باشد در ذیل ریشه دندان عصب کشی شده وجود داشته باشد، که باعث ایجاد کرد درد در دندان می‌گردد.اکثر زمان ها کیست ها با دارو برطرف می‌شو اما بعضا نیز نیاز به جراحی دارا هستند. که نشخیص این عارضه و درمان مورد نیاز به نظر دارای تخصص درمان ریشه بستگی دارد.

در این مکان این سوال ساخت میشود که، کیست دندان چیست؟کیست دندان کیسه ای پر از مایع می‌باشد که در استخوان فک یا محیط ریشه دندان ایجاد کرد می شود. معمولاً در پاسخ به عفونت، التهاب یا سایر وضعیت دندانی ساخت و ساز میگردد. درمان کیست دندان معمولاً مشتمل بر برداشتن کیست با جراحی و تفحص به علت مورد‌ای مانند درمان ریشه یا کشیدن دندان زخم‌دیده است.

چه کسی است دندان-min.jpg

درمان چه کسی است دندان با لیزر دندان پزشکی:
لیزر درمانی را می توان در موردها خاصی برای رفع که می باشد های دندانی مورد استفاده قرار بخشید. به کارگیری از لیزر دندان پزشکی قادر است به کاهش التهاب، ضد عفونی کردن ناحیه و بهبودی کیست و عفونت کمک کند. با این اینک، جزئیات خاص و اثربخشی لیزر برای جراحی و برداشتن چه کسی است‌های دندانی به هر مورد بستگی داراست و می بایست توسط یک متخصص و دندانپزشک تعیین شود.

درمان که می باشد دندان (1).jpg

پرسش و پاسخ درباره ی درد دندان عصب کشی شده:
آیا دندان درد عصب کشی شده بدون هیچ گونه اقدامات دندانپزشکی یا ضربه ایجاد میشود؟
بله، درد عصب کشی شده دندان می‌تواند بدون ایفا درمانی بر روی دندان یا ضربه به وجود خواهد آمد. در حالی که شیوه‌ها و تروما( آسیب وارده بر دندان، یا عفونت مجدد دندان) جایزه‌های رایج می باشند، دست اندرکاران دیگری مانند دژنراسیون عصبی ( دژنراتیو عصبی به‌معنای فرسایش در مغز می‌باشد و برخی از بیماری‌ها مثل پارکینسون و آلزایمر را شامل میشود) به دلیل سن، استعداد ژنتیکی یا تغییرات خود به خودی در کوشش عصبی نیز می توانند منجر به نیاز به عصب‌کشی دندان یا درمان ریشه مجدد شوند.
چرا دندان درد عصب کشی شده اکثر وقت ها مشمول حساسیت به دماهای گرم و سرد می شود؟
درد دندان عصب کشی شده اکثر وقت ها شامل حساسیت دما می‌شود زیرا جاری مسئول تشخیص تغییرات در دندان ذیل تأثیر دما و تغیر حرارت قرار میگیرند. زمانی که این اعصاب آسیب میبینند یا تغییر تحول می کنند، می توانند حتی نوسانات جزئی دما را به عنوان سیگنال های درد شدید تعبیر کنند.

Teeth Sensitive to Cold.jpg

آیا دندان درد عصب کشی شده می‌تواند نشانه ای از عفونت موضوع ای دندان باشد؟
در حالی که درد عصب کشی شده دندان عمدتاً با آسیب عصبی یاروهمدم می‌باشد، برخی اوقات می‌تواند عفونت های قضیه ای دندان را بپوشاند. درد مداوم یا تشدید شده باید نظارت و معاینه خواهد شد، زیرا قادر است علامت دهنده عفونتی باشد که نیاز به درمان فوری دارد.
استرس و اضطراب چه گونه می تواند بر درد دندان عصب کشی شده تأثیر بگذارد؟
استرس و اضطراب می‌تواند با تأثیر بر ادراک و حساسیت درد، درد دندان عصب کشی شده را تشدید کند. این کارداران احساساتی ممکن می‌باشد پاسخ مغز به سیگنال های درد را تقویت کرده و منجر خواهد شد که شم ناراحتی شدیدتر خواهد شد؛ علاوه براین در‌صورتی‌که فرد عادت به دندان قروچه شبانه داشته باشد، با تشدید استرس دندان قروچه و فشار بر فک و دندان ها شددت گرفته و در منفعت آسیب به دندان ها نیز افزایش می‌یابد.

به کار گیری از لیزربرای تسکین درد دندان عصب کشی شده:
به کار گیری از لیزردندان پزشکی در فرایند درمان ریشه دندان و یا درمان ریشه مجدد تاثیر به سزایی در کاهش درد در نخستینِ درمان و در انتهای عصب کشی دندان خواهد داشت. با استعمال از اشعه های کم توان لیزر فارغ از درد و سوزش محل تزریق آمپول بی حسی پایین بی حسی قرار گرفته و در نتیجه هنگام تزیق امپول بی حسی، فرد هیچگونه درد یا سوزشی حس نخواهد کرد و تاثیربی حسی عمیق تر خواهد بود . خلال این در انتهای فرایند درمان ریشه با استفاده از لیزردندان پزشکی درد، عوارض و یا عفونت متخصص دندانپزشک احتمالی و عوارض بعداز درمان به شدت کاهش یافته و زمان نقاهت کوتاه تر می گردد.
درمان درد دندان عصب کشی شده:
تعیین دقیق علت درد دندان عصب‌کشی شده نیازمند یک رویه تشخیصی چند وجهی می باشد. فراتر از بررسی‌های بالینی مرسوم، تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته مانند رادیوگرافی دیجیتال و توموگرافی کامپیوتری با پرتو مخروطی (CBCT) میتوانند تغییرات ظریف در ساختار دندان را آشکار کنند و به شناسایی ناهنجاری‌های مرتبط با عصب کمک کنند. تست‌های حسی عصبی، مانند تست پالپ الکتریکی و به حساب آوردن حساسیت حرارتی، با اندازه‌گیری پاسخ‌دهی عصبی، بیشتر به معمای تشخیصی کمک می‌کنند.طرح درمان بیمار و ارتباط علائم درد دندان عصب کشی شده با اقدامات دندانپزشکی قبلی نقش مهمی در درک علل درد جان دار بعد از عصب کشی داراست.

آیا دندان عصب کشی شده پوسیده می‌شود-min.jpg

علت درد دندان عصب کشی شده بعد از یکسری ماه:
همانگونه که استارت گفته شد، انواع درد دندان بعداز عصب کشی را به سه بعدازظهر‌ی زمانی تقسیم خوا هیم کرد، در صورتی‌که بعد از یک‌سری ماه از درمان ریشه قبلی باشد و درصورتی که فرد یکسری ماه بعد از درمان ریشه، مجدد در ناحیه تحت درمان حس درد خفیف و یا ممتد داشته باشد و یا حتی درد دندان عصب کشی شده تا یک سری ماه پس از درمان ریشه نیز ادامه داشته باشد. در‌این‌صورت‌ باید سریعا به دندان دکتر یا متخصص درمان ریشه مراجعه کرده و جهت درمان اقدام فرمائید.
در حالی که عصب کشی در ابتدا ممکن می باشد درد حاد را کاهش دهد، تغییر تحول شکل و اتصال مجدد فن های عصبی در حین یک‌سری ماه میتواند سبب به فرصت های حزن خواهد شد. این روند مداوم، که اکثر وقت ها با احساسات دور از هم و غیرقابل پیش گویی معلوم می‌شود، منعکس کننده همت های عصب برای برقراری مجدد ارتباطات و سازگاری مجدد با واقعیت تازه خود است.ضمن این دلایل مختلفی نیز می‌توانند موجب درد دندان عصب کشی شده پس از تعدادی ماه گردند.
وسیدگی.jpg
عفونت دندان عصب کشی شده:
در برخی مفاد، باکتری ممکن می‌باشد دوباره وارد دندان یا ریشه دندان گردد و باعث به عفونت مجدد خواهد شد. در صورتی دندان در حین درمان اول کانال ریشه به اندازه کافی تمیز و مهر و موم نشده باشد یا درصورتی که شکستگی ای در ترمیم و روکش دندان صورت دهد، قادر است سبب به عفونت دندان عصب کشی شده خواهد شد.
التهاب و عفونت باقی مانده در استخوان، لثه و بافت دور و بر:
گاها ممکن است درمان ریشه کاملا درست و اصولی انجام شده باشد. اما باکتری ها همچنان محیط استخوان، لثه و بافت محیط ما‌نده باشند. یا در مواردی که مهر و موم مالامال شدن کانال ریشه مجروح است، باقی بمانند. در‌این‌حالت‌ با حذف منبع عفونت، بایستی باکتری ها نیز بوسیله سسیتم ایمنی بدن از میان بروند برای تسریع این فرایند و درمان عفونت، می توانید ذیل نظر کارشناس درمان ریشه یک مجال از آنتی‌بیوتیک به عنوان قرص جهت کاهش درد دندان عصب کشی شده استعمال کنید.
در برخی مواقع نیز عفونت دندان ناشی از عفونت لثه ها است؛ در صورت عدم تشخیص درست و به موقع این عارضه، موجب ساخت‌و‌ساز درد، تورم و قرمزی لثه ها می‌شود. در این‌وضعیت‌ می بایست به متخصص درمان ریشه و دارای تخصص پریو (متخصص جراحی لثه) مراجعه کنید و درمان مورد نیاز اعم از جرم گیری لثه یا جراحی لثه را ایفا فرمایید.
آسیب به بافت اطراف هنگام درمان ریشه:
یکی‌از‌از سایر از کارداران احساس درد در دندان عصب کشی شده پس از یکسری ماه؛ ممکن هست ناشی از وارد شدن آسیب به بافت محیط دندان و یا لثه باشد که به صورت سهوی ایجاد شده، آسیب به بافت های گوشه و کنار دندان قادر است به دلیل عواملی مانند عفونت مداوم، التهاب یا ضربه صورت دهد. در بعضا موردها، عفونت یا التهاب میتواند از دندان به استخوان گوشه و کنار و بافت‌های لثه سرایت کند و سبب ساز به بررسی استخوان، تشکیل آبسه و آسیب بافت شود و در حالتی‌که میزان زخم وارد شده زیاد باشد می بایست مجددا به متخصص درمان ریشه رجوع نمایید تا درمان لازم جهت درد دندان عصب کشی شده صورت گیرد.
نشتی سدیم هیپوکلریت هنگام درمان ریشه:
پر کردن بیشتراز حد دندان و درد بعد از عصب کشی دندان:
در صورتیکه دندان عصب کشی شده هنگام ترمیم بیش از حد پر خواهد شد و یا پرکردگی دندان بلند باشد منجر به درد دندان عصب کشی شده هنگام خوراک خوردن می گردد، این درد ممکن تا چندین ماه بعد از عصب کشی نیز ادامه داشته باشد؛ در‌این‌حالت‌ با مراجعه به متخصص درمان ریشه میتوان میزان مالامال کرده گی را تنظیم کرده و ارتفاع آن را نیز کاهش داد.
شکستگی کانال ریشه و درد دندان عصب کشی شده:
درد دندان عصب کشی شده پس از یکسری سال:
علت درد دندان عصب کشی شده بعداز یک‌سری سال، این پدیده را می توان به کارداران متعددی نسبت داد. با گذشت فرصت، رشته‌های عصبی داخل پالپ دندان می‌توانند اتصالات و مسیرهای درون ریشه دندان را در تلاشی برای بازگرداندن تلاش دوباره برقرار کنند و به طور ناخواسته مدارهای نامنظمی تشکیل داد کنند که درد را منتقل می‌کنند. این اتصالات عصبی نو، که در پاسخ به تغییرات فیزیولوژیکی یا فعل و انفعالات محیطی غییرات ظریف در جریان خون، پاسخ‌های ایمنی یا شرایط بافتی موضعی شکل می‌گیرند.
علت درد دندان عصب کشی شده بعد از یک‌سری سال:
در شرایطی که دندانی که دچار عصب کشی شد‌ه‌است به مرور مجال دچار رخنه‌ یا شکستگی خواهد شد، این رخنه‌ ها می توانند لایه های داخلی دندان را در معرض باکتری ها و مواد محرک قرار دهند که سبب به درد و ناراحتی میگردد. به این دلیل‌که با گذشت مجال، باکتری ها میتوانند دوباره از طریق رخنه‌ ها، شکستگی ها یا حتی بافت ها و دندان های اطراف وارد دندان شوند.
که این عارضه می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اعم از: بهداشت ضعیف دهان و دندان، به تعویق افتادن فرآیند ترمیم و پرکردن دندان و از بین رفتن لبریز کردگی دندان. در چنین شرایطی در صورتی‌که سریعا جهت درمان ریشه مجدد به دارای تخصص درمان ریشه مراجعه نکرده و عفونت تشکیل داد شده درمان نگردد، موجب آسیب به بافت دور و اطراف و درنهایت موجب از دست رفتن دندان شده و دندان عصب کشی شده بایستی با جراحی دندان خارج خواهد شد.
در برخی مورد ها، درمان اولیه ریشه ممکن می‌باشد کاملا عفونت را از در میان نزاع یا ایراد گزینه ای را برطرف کند. این میتواند منجر به عفونت مداوم و درد مداوم دندان شود. از دیگر علل آن می‌توان به تعدد کانال ها و اشکال مختف انها (کانال های کرو، باریم و ...) و عدم اعتنا دندان پزشک نیز اشاره کرد.

Re-root treatment.jpg

درمان درد دندان عصب کشی شده بعد از تعدادی سال:
در صورت بروز عوارض ذکر شده و درد دندان بعداز عصب کشی با مراجعه به دارای تخصص درمان و ریشه و تحقیق موقعیت دندان، در حالتی که دندان قابل نگه داری باشد، دندان عصب کشی شده ذیل درمان قرار گرفته و درمان ریشه مجدد (ری اندو) بوسیله کارشناس درمان ریشه انجام می گردد. در غیر این صورت به ناچار دندان عصب کشی شده خارج شده و از درمان های جایگزین اعم از ایمپلنت دندان استعمال میشود.
Tamas_Ver 1.jpg

درد دندان عصب کشی شده ناشی از که می باشد دندان:
ممکن می‌باشد یک که می باشد در ذیل ریشه دندان عصب کشی شده وجود داشته باشد، که باعث ایجاد کرد درد در دندان می‌گردد.اکثر زمان ها کیست ها با دارو برطرف می‌شو اما بعضا نیز نیاز به جراحی دارا هستند. که نشخیص این عارضه و درمان مورد نیاز به نظر دارای تخصص درمان ریشه بستگی دارد.

در این مکان این سوال ساخت میشود که، کیست دندان چیست؟کیست دندان کیسه ای پر از مایع می‌باشد که در استخوان فک یا محیط ریشه دندان ایجاد کرد می شود. معمولاً در پاسخ به عفونت، التهاب یا سایر وضعیت دندانی ساخت و ساز میگردد. درمان کیست دندان معمولاً مشتمل بر برداشتن کیست با جراحی و تفحص به علت مورد‌ای مانند درمان ریشه یا کشیدن دندان زخم‌دیده است.

چه کسی است دندان-min.jpg

درمان چه کسی است دندان با لیزر دندان پزشکی:
لیزر درمانی را می توان در موردها خاصی برای رفع که می باشد های دندانی مورد استفاده قرار بخشید. به کارگیری از لیزر دندان پزشکی قادر است به کاهش التهاب، ضد عفونی کردن ناحیه و بهبودی کیست و عفونت کمک کند. با این اینک، جزئیات خاص و اثربخشی لیزر برای جراحی و برداشتن چه کسی است‌های دندانی به هر مورد بستگی داراست و می بایست توسط یک متخصص و دندانپزشک تعیین شود.

درمان که می باشد دندان (1).jpg

پرسش و پاسخ درباره ی درد دندان عصب کشی شده:
آیا دندان درد عصب کشی شده بدون هیچ گونه اقدامات دندانپزشکی یا ضربه ایجاد میشود؟
بله، درد عصب کشی شده دندان می‌تواند بدون ایفا درمانی بر روی دندان یا ضربه به وجود خواهد آمد. در حالی که شیوه‌ها و تروما( آسیب وارده بر دندان، یا عفونت مجدد دندان) جایزه‌های رایج می باشند، دست اندرکاران دیگری مانند دژنراسیون عصبی ( دژنراتیو عصبی به‌معنای فرسایش در مغز می‌باشد و برخی از بیماری‌ها مثل پارکینسون و آلزایمر را شامل میشود) به دلیل سن، استعداد ژنتیکی یا تغییرات خود به خودی در کوشش عصبی نیز می توانند منجر به نیاز به عصب‌کشی دندان یا درمان ریشه مجدد شوند.
چرا دندان درد عصب کشی شده اکثر وقت ها مشمول حساسیت به دماهای گرم و سرد می شود؟
درد دندان عصب کشی شده اکثر وقت ها شامل حساسیت دما می‌شود زیرا جاری مسئول تشخیص تغییرات در دندان ذیل تأثیر دما و تغیر حرارت قرار میگیرند. زمانی که این اعصاب آسیب میبینند یا تغییر تحول می کنند، می توانند حتی نوسانات جزئی دما را به عنوان سیگنال های درد شدید تعبیر کنند.

Teeth Sensitive to Cold.jpg

آیا دندان درد عصب کشی شده می‌تواند نشانه ای از عفونت موضوع ای دندان باشد؟
در حالی که درد عصب کشی شده دندان عمدتاً با آسیب عصبی یاروهمدم می‌باشد، برخی اوقات می‌تواند عفونت های قضیه ای دندان را بپوشاند. درد مداوم یا تشدید شده باید نظارت و معاینه خواهد شد، زیرا قادر است علامت دهنده عفونتی باشد که نیاز به درمان فوری دارد.
استرس و اضطراب چه گونه می تواند بر درد دندان عصب کشی شده تأثیر بگذارد؟
استرس و اضطراب می‌تواند با تأثیر بر ادراک و حساسیت درد، درد دندان عصب کشی شده را تشدید کند. این کارداران احساساتی ممکن می‌باشد پاسخ مغز به سیگنال های درد را تقویت کرده و منجر خواهد شد که شم ناراحتی شدیدتر خواهد شد؛ علاوه براین در‌صورتی‌که فرد عادت به دندان قروچه شبانه داشته باشد، با تشدید استرس دندان قروچه و فشار بر فک و دندان ها شددت گرفته و در منفعت آسیب به دندان ها نیز افزایش می‌یابد.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 1618
  • بازدید کلی : 2301
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی