loading...

جدیدترین مقالات دنیای دندانپزشکی

بازدید : 25
دوشنبه 27 فروردين 1403 زمان : 15:50

ممکن می‌باشد برخی از خطاها دندان نیش به درمان نیاز نداشته باشند، اما به طور کلی پیشنهاد میشود برای رفع آن‌ها اقدام نمائید.
همان‌طور که تا قبل از این گفتیم، دندان‌های نیش نقش مهمی در تلاش هماهنگ متخصص دندانپزشک سایر دندان‌ها دارا‌هستند. بدین ترتیب کج بودن آنان به این مضمون‌ می‌باشد که نمی‌توانید به طور اثرگذار غذا را تکه‌تکه فرمائید.
از سوی دیگر، نامرتب بودن دندان‌های نیش ممکن است به سایش سایر دندان‌ها منجر خواهد شد، چون دندان‌های فک بالا و زیر نسبت به هم در وضعیت مناسب قرار نمی‌گیرند.
علاوه بر این، باید بدین نکته اشاره کنیم که رشد نابجای دندان نیش قادر است روی زیبایی لبخند و چهره شما تاثیر بگذارد و اعتماد به نفس و عزت نفس‌تان را کاهش دهد.
دندان نیش مخفی هم روی زیبایی، سعی و سلامت سایر دندان‌ها تاثیر دارد، به گونه ای که درمان نکردن آن به مشکلات زیر سبب ساز می گردد:
درد و تورم لثه
عفونت
تولید کیست یا تومور در لثه
سایش غیرطبیعی دندان‌های مو جود
جابه‌جا شدن سایر دندان‌ها
بیماری لثه
احتساب استخوان فک
چه گونه ارتودنسی دندان نیش انجام می‌گردد؟
بسته به شدت اختلال شما می‌توان از ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک برای کمک به رویش دندان نیش یا قرار دادن آن در موقعیت صحیح به کار گرفت.
گاهی‌وقت ها مشکلات دندانی با ارتودنسی یک فک برطرف میشوند، اما در بعضا مفاد باید هر ۲ فک ذیل درمان قرار بگیرند. در هر صورت ارتودنسی یک دندان به تنهایی امکان‌پذیر نیست، چون هم زمان می بایست به سایر دندان‌ها هم یک فشار ملایم وارد شود.
مراحل درمان با معاینه دهان و دندان و تصویربرداری از دندان‌ها با اشعه ایکس شروع می شود. آن گاه دندانپزشک با شما درخصوص نحوه‌های مختلف ارتودنسی سخن می‌کند. چون این روزها از بریس‌ها و تجهیزات متنوعی برای آراسته کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.
بریس‌های امروزی کوچک هستند و کمتر از بریس‌های فلزی سنتی به چشم میایند. اگرچه هنوز هم بریس‌های فلزی کاربرد دارند، اما بسته به موقعیت می‌توانید از بریس‌های دیگری مثل بریس‌های سرامیکی یا پر‌نور هم استفاده نمائید.
بریس‌ها با تولید یک فشار ملایم باعث حرکت کردن دندان‌ها می گردند تا فضای کافی برای پرورش دندان نیش یا هدایت آن به اوضاع ایده آل فراهم گردد. با این حال، به یاد داشته باشید که در صورت شدید بودن نقص‌ شما ممکن می باشد ارتودنسی به تنهایی توانا به رفع آن‌ نباشد.
به عنوان مثال، گاهی‌زمان ها به جراحی فک نیاز هست یا برخی از دندان‌ها باید کشیده شوند. اگر در اندازه یا طرز قرارگیری فک بالا و پایین تفاوت چشمگیری وجود داشته باشد، کارشناس ارتودنسی احتمالا شما را به جراح فک و صورت ارجاع می‌دهد.
مزایای ارتودنسی دندان نیش ذیل و بالا چیست؟
از مزایای ارتودنسی دندان جلو یا دندان نیش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
حذف سر وصدا یا بسته شدن فضاهای دندانی
هم‌ترازی قوس‌های دندانی بالا و پایین
اصلاح بایت دندان‌ها
کاهش احتمال جراحت‌دیدگی دندان‌ها
بهبود زیبایی صورت
آماده‌سازی دندان‌ها برای درمان‌های پیشرفته مانند روکش، بریج یا ایمپلنت
سهل وآسان‌تر شدن رعایت بهداشت دهان و دندان پس از اتمام درمان

ارتودنسی دندان نیش چه عوارضی دارد؟
ارتودنسی ممکن می‌باشد مانند هر شیوه درمانی دیگری در بعضی از افراد عوارض زیر را ساخت کند:

اشتباهات بهداشتی: وجود بریس در دهان نظافت کردن دندان‌ها را مشقت بار می‌کند و احتمال بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا تغییر و تحول رنگ دندان را ارتقا می‌دهد. از این‌رو مهم هست که به طور منظم دندان‌های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده فرمایید.
جراحت بافت نرم: بریس‌ها ممکن هست در لثه‌ها یا گونه‌های شما فرو بروند و به آن‌ها زخم برسانند.
عود: این احتمال وجود داراست که دندان‌های اصلاح شده بعداز برداشتن بریس‌ها دوباره تکان کنند و در موقعیت اشتباه قرار بگیرند. به کار گیری از ریتینر (نگهدارنده) پس از برداشتن بریس‌ها قادر است از بروز این حادثه غربت کند.

مجال مجال و هزینه ارتودنسی دندان نیش چقدر می‌باشد؟
درمان ارتودنسی زمان‌بر می‌باشد. دوران فرصت ارتودنسی دندان نیش مخفی یا نابجا به عامل ها مختلفی مثلا سن و شدت مشکل شما و همچنین شیوه درمانی پیشنهاد شده بستگی داراست.

مجال زمان ارتودنسی در بزرگسالان در مقایسه با کودکان یا نوجوانان بیشتر می‌باشد. با این درحال حاضر، در مجموع می‌توان اذعان کرد که اکثر افراد می بایست حدود ۲ سال از بریس‌ به کارگیری کنند و طی این فرصت به طور منظم نزد دندانپزشک بروند.

هزینه ارتودنسی هم بسته به پیچیدگی نقص‌ شما، طرز درمانی گزینش شده، واحد سنجش تجربه متخصص ارتودنسی و محل زندگی‌تان می تواند متغیر باشد. بنابراین برای برآورد دقیق هزینه بهتر هست به طور بی واسطه با دندانپزشک خود سخن نمایید.

صحبت پایانی
دندان‌های نیش بسیار محکم میباشند و طولانی‌ترین ریشه را فی مابین کل دندان‌ها دارا هستند، به همی عامل میتوانند نیروی قابل‌توجهی را تحمل کنند.

دندان‌های نیش نقش مهمی در غذا خوردن و حرف کردن اجرا می‌کنند و حتی به شدت روی زیبایی صورت تاثیر می گذارند. در صورتیکه این دندان‌ها داخل لثه گیر بیفتند یا بعد از رشد در موقعیت درست قرار نگیرند، می‌توان با ارتودنسی دندان نیش بالا یا ذیل نقص‌ را برطرف کرد.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 24
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 17:12

کامپوزیت ips یک کدام از نحوه‌های زیبایی دوست داستنی میباشد. معالجه‌های زیبایی دندان امروزه تنوع متعددی دارا هستند و قسمت بیشتر سرویس ها دندانپزشکی مرتبط با حوزه زیبایی دهن و دندان میباشد. کامپوزیت‌ها یک کدام از متریال‌های اساسی گزینه به کارگیری در زیبایی دندان می‌باشند که به‌شکل متخصص دندانپزشک روکش روی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها یک پارچه‌خیس، صاف‌خیس، سپید و زیباتر چشم خواهد شد.

با این درحال حاضر کامپوزیت‌ها اشکال مختلفی دارا هستند که تفاوت آنان در چگونگی ساخت و ساز، استحکام و متریال گزینه به کارگیری در آنهاست. یکی‌از گونه های پر استفاده کامپوزیت‌ها، کامپوزیت IPS میباشد که درین نوشته‌علمی میخواهیم به تحقیق آن بپردازیم.

در صورتیکه قصد اعمال کامپوزیت IPS را دارید، قطعا با دندانپزشک مشاوره نمائید تا مطمئن گردید این شیوه برای شما مطلوب میباشد. شما می توانید از روش وبسایت با شایسته ترین پزشکان درباره ی باشید. در خلال سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارااست.

کامپوزیت ips چیست؟
کامپوزیت IPS جزء سرویس ها دندانپزشکی و کامپوزیت‌های مهیا‌ای میباشد که از پیشین ایجاد شده است. این کامپوزیت که با تیتر IPS Empress Direct نیز شناخته میگردد، یک کامپوزیت بسیار خوشگل و بادوام میباشد که از آن برای روکش دندان‌ها به کار گیری میگردد. این کامپوزیت‌ها در گروه تولید ها ترمیم‌کننده‌های بدون واسطه گروه‌بندی می شوند. این تولیدات مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها به کار گیری میشوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تنظیم گردیده و به‌تیتر یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته می گردد. این جنس چگونگی و ساختار به محرمانه دارااست که آن را به آیتم‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در جهان تبدیل نموده است.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان رفیعتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده کلیه
کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)
IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار قشنگ برای لبریز کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی میباشد. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارا‌هستند و میتوانند برای لبریز کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی گزینه به کار گیری قرار بگیرند.

از آنان برای زیبایی دندان‌ها استعمال میگردد. خلال این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارااست به‌شکل ویژه برای ارتقاء استحکام تاج دندان‌ها گزینه به کارگیری قرار می گیرد.

با امداد این کامپوزیت‌های از پیشین تشکیل شده و مهیا می‌اقتدار سبک دندان‌ها را به‌شکل سفارشی ترمیم کرد و پیاده سازی لبخند را جاری ساختن اعطا کرد. از کامپوزیت ips برای پوشاندن تغییر تحول رنگ‌های ناخواسته دندان‌ها، سطح های فلزی روی دندان که در معرض روءیت کرد می باشند و لکه‌ها و تیرگی‌های ساخت و ساز گردیده در حیطه قدامی و خلفی به کارگیری می گردد.

متن انگلیسی:
IPS Empress Direct is a universal, nano-hybrid composite for direct restorative and esthetic procedures
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS یک کامپوزیت نانوهیبریدی جهانی برای جاری ساختن ترمیم و زیبایی دندان میباشد.

dentaltix
کامپوزیت ips برای چه عده ای مطلوب میباشد؟
کامپوزیت های دندانی IPS یک مورد ترمیمی ایده‌آل برای اشخاصی میباشد که دندان‌های آن‌ها از نگاه سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در فیض دندان‌ها سوای نظم میباشند. می‌اقتدار با امداد این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یکی‌از کرد.

ضمن این هنگامی که دندان‌ها مبتلا ساییدگی و شکستگی می گردند، خصوصاً هنگامی که حاشیه دندان‌های قدامی و خلفی می شکند، کامپوزیت ips برای این اشخاص مطلوب میباشد. در غایت اشخاصی که به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف آبمیوه‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر و تحول رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های رنگ زرد یا این که لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) می توانند از کامپوزیت‌های انجام بی واسطه IPS برای سفیدکردن دندان به کار گیری نمایند.


از کامپوزیت ips برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند به کارگیری میشود.
کامپوزیت ips برای چه اشخاصی مطلوب وجود ندارد؟
مانند بقیه معالجه‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای اشخاصی که دندان‌های پوسیده دارا هستند مورد قابل قبولی وجود ندارد. از طرفی این معالجه شاید آیتم قابل قبولی برای عده ای که به کاشت دندان نیاز دارا هستند هم نباشد. خلال این، این کامپوزیت‌ها برای عده ای که مسافت دندان‌های آن ها بسیار زیاد میباشد ممکن میباشد آیتم قابل قبولی نباشد.

کاندیدهای مطلوب برای کامپوزیت IPS کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS
کسانی با دندان‌های شلوغ یا این که دارنده اندازه‌های نامتناسب اشخاص با دندان‌های پوسیده
کسانی که دندان‌هایشان در گیر ساییدگی یا این که شکستگی گردیده‌است، خصوصاً در کناره دندان‌های قدامی و خلفی اشخاصی که به کاشت دندان نیاز دارا‌هستند.
اشخاص با دندان‌های تغییر‌و تحول رنگ یافته به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف آب میوه‌های رنگی (مانند دندان‌های زرد یا این که لکه‌های قهوه‌ای) کسانی با مسافت زیاد میان دندان‌ها
استعمال برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند –
کاندید مطلوب و نامناسب کامپوزیت ips
فواید کامپوزیت ips
استعمال از کامپوزیت IPS مزیت‌های متعددی دارااست که موجب گردیده اکثری از اشخاص که کاندید قابل قبولی برای به کارگیری از این کامپوزیت‌ها می باشند این معالجه زیبایی را تعیین نمایند. نخستین از همگی اینکه این کامپوزیت‌ها به‌آسانی میتوانند برای زیبایی دندان‌ها به کارگیری شوند و اثر آنان در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد میباشد.

وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و قابلیت تعیین از در بین گونه های کامپوزیت ips مات و روشن موجب گردیده که بتوان از آن برای تولید ترمیم‌هایی با ظواهر طبیعی بهره برد.

به کار گیری از کامپوزیت های IPS بسیار سهل و ریلکس میباشد و دندانپزشک میتواند در هنگامی کوتاه و فارغ از دردسر بقیه تکنیک‌ها، آن ها را برای مریض نصب نماید. چگونگی و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد میباشد و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی می بخشد.

حاصل زیبایی به کارگیری از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری خوب‌دوران، جابه‌جایی ریلکس برای مواقعی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا این که تغییر تحول آن وجود دارااست، زیبایی‌شناسی کارآمد و همت بالا از سایر فواید کامپوزیت ips میباشد.

نکته قابل توجه دیگر راجع به این نوع کامپوزیت‌ها این میباشد که مواد گزینه به کارگیری در ساختشان استحکام بالایی داراست و به همین استدلال دوران فرصت متعددی روی دندان‌ها سوای تغییر تحول رنگ باقی می ماند. مواد آیتم استعمال در ایجاد کرد این کامپوزیت‌ها نیز سازش بالایی با لثه‌ها داراست و در فیض کمترین معیار عوارض برای بیماران ساخت می‌گردد.

کامپوزیت IPS ایراد دندانت رو اصلاح می‌کنه؟

سوالاتت رو از پزشک معالج بپرس.

پزشک دندانپزشک آنلاینبهترین پزشک معالج دندانپزشک

فرایند کاشت کامپوزیت ips
لمینت متحرک چه گونه میباشد؟ یکی خصوصیت‌های اساسی در زمینه ی کاشت کامپوزیت IPS این میباشد که جاری ساختن آن مغایر اکثر شیوه‌های ترمیمی و زیبایی دندان عدم وضوح متعددی ندارد. در مرحله نخستین مانند هر معالجه زیبایی دیگری دکتر معالج بایستی حالت دهن و دندان مریض را پژوهش کرده و مطمئن گردد که پوسیدگی دندان وجود نداشته باشد.

در‌این مرحله دندانپزشک دندان‌های مریض را برای کاشت کامپوزیت‌ها فراهم می‌نماید. برطرف کردن جرم‌های دندانی، پاک کردن دندان‌ها برای نصب کامپوزیت و معالجه پوسیدگی‌ها و از تمامی اصلی‌خیس معالجه عفونت‌های دهن و دندان در شکل وجود، از اقدامات اول‌ای میباشد که دکتر جاری ساختن می دهد.

وقتی که دندان‌ها تماماً برای نصب روکش‌های کامپوزیت فراهم شدند، دندانپزشک به طور بی نقص دهن و دندان‌ها را کم آب می‌نماید و مطمئن میگردد که هیچ نوع رطوبتی (رطوبت بزاق دهن) روی دندان‌ها نیست. این رطوبت می تواند بازدارنده نصب صحیح کامپوزیت روی دندان‌ها گردد.

درحال حاضر با اعتنا به رنگ دندان‌ها، اندازه و قوانینی که دارا‌هستند شایسته ترین و سازگارترین کامپوزیت ips برای مریض تعیین می شود. دندانپزشک از یک چسب منحصر به فرد که به عبارتی چسب باندینگ میباشد روی دندان‌ها به کار گیری می‌نماید. این چسب روی دندان‌هایی که می بایست کامپوزیت های IPS روی آن قرار بگیرد زده می‌گردد. با تنظیماتی که دندانپزشک درین مرحله ایفا می دهد، یک سطح صاف و مطلوب برای قرار دادن کامپوزیت‌ها ساخت‌و‌ساز می‌گردد.

هم اکنون در مرحله پایان دفعه به نصب کامپوزیت های ips روی سطح دندان‌ها میرسد. دندانپزشک با تعیین رنگ و مال مطلوب کامپوزیت‌ها، یک لایه نازک از آن را روی سطح دندان‌ها می‌چسباند. نکته حائض اهمیت این که معمولاً در‌این طرز نصب کامپوزیت نیازی به تراش دندان وجود ندارد، به دلیل آن که لایه کامپوزیتی که روی دندان‌ها قرار می گیرد بسیار نازک میباشد. صرفا در بعضا مورد ها ممکن میباشد به جهت عدم هماهنگی دربین اندازه‌های دندان‌ها (کوتاه و بلند بودنشان) نیاز باشد که یه خرده تراش دندانی نیز صورت پذیرد.

رنگهای کامپوزیت ips
یک کدام از خصوصیت‌های اصلی کامپوزیت ips این میباشد که آن‌ها در ۳۲ رنگ متفاوت و ۵ سطح شفافیت وجود دارا‌هستند. براین اساس می‌اقتدار از میان رنگ‌های متفاوت، رنگ مطلوب و سازگار با دندان‌های هر مریض را تعیین کرد. بر پایه ی ذوق و سلیقه بیماران و از همگی اساسی‌خیس تشخیص دندانپزشک می‌اقتدار رنگ مطلوب برای دندان‌های هر مریض را گزینش کرد.

طیف رنگی کامپوزیت آی پی اس به گونه ای میباشد که می‌قدرت با گزینش آن‌ها یک ظواهر طبیعی را روی دندان‌ها تشکیل داد. گونه های مات این کامپوزیت‌ها نیز طرف داران متعددی داراست و قادر است زیبایی و دوام بسیار بیشتری را به سطح دندان‌ها بیفزاید.

متن انگلیسی:
It is available in five different translucency levels. Therefore, different types of anatomical features can be faithfully reproduced
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS در پنج سطح شفافیت متفاوت وجود داراست، به این ترتیب گونه های مختلفی از خصوصیت‌ها را می‌قدرت بازتولید کرد.

dccshop

کامپوزیت ips در ۳۲ رنگ و ۵ سطح شفافیت ارائه میشود.
معیار ماندگاری کامپوزیت ips
یکی‌از خصوصیت‌های اساسی در زمینه‌ی کامپوزیت IPS این میباشد که آن ها دوام متعددی دارا هستند. استحکام بالای مواد گزینه به کارگیری در ایجاد کرد این کامپوزیت‌ها موجب گردیده که آن ها به‌تیتر یک معالجه زمان بر‌دوران برای ترمیم دندان‌های زخم‌چشم در لحاظ گرفته شوند.

در حالتی که که بیماران محافظت‌های مورد نیاز را اجرا دهند و همگی نکات و آیین نامه‌های دکتر معالج را رعایت نمایند، سال‌ها می توانند این کامپوزیت های IPS را روی دندان‌ها داشته باشند. با این درحال حاضر در شکل عدم رعایت نکات نگهداری از کامپوزیت IPS، این روکش‌ها نیز در گیر شکستگی، لکه و ساییدگی میشوند.

استعداد پیش از کامپوزیت IPS
برای مهیا شدن جهت ایفا معالجه زیبایی دندان با کامپوزیت های آی پی اس مایحتاج میباشد که قطعاً پیش از معالجه دندان‌ها از حیث تمیزی، تن درستی و عدم پوسیدگی آنالیز شوند. در شکل وجود عفونت‌های فعال دهن و دندان احتمالاً پزشک معالج از داروهایی برای رفع عفونت به کارگیری می‌نماید و تا از میان رفتن عفونت‌های دندانی چشم به راه می ماند. در روز معالجه هم می بایست مطلقاً بهداشت دهن و دندان رعایت گردد و دندان‌ها به طور بی نقص با نخ دندان و مسواک پاک شوند.

حفظ های پس از کامپوزیت ips
رعایت نکات نگهداری بعداز ایفا کامپوزیت ips اثر متعددی روی ترازو ماندگاری این معالجه زیبایی داراست. نخستین از همگی می بایست دست‌کم برای دوران ۲۴ ساعت بعداز معالجه از مصرف هر نوع آب میوه رنگی و اسیدی مانند قهوه، دمنوش و نوشابه پرهیز کرد. مصرف غذاهای رنگی هم تا ۲۴ ساعت پس از معالجه ممنوع میباشد.

مانند هر نحوه زیبایی و درمانی دیگری بایستی بعداز ایفا کامپوزیت IPS هم مراقب بهداشت دهن و دندان بود. پاک کردن دندان‌ها بعداز هر وعده غذایی و مسواک زدن بایستگی متعددی داراست. ولی توجه نمائید که به طبعً از یک مسواک قابل انعطاف و یک خمیردندان مطلوب با روکش‌های دندانی استعمال فرمائید.

بعداز معالجه کامپوزیت ips هم می بایست حفظ گاز زدن و شیوه میل کردن غذاها باشید. از گاز زدن میوه‌های محکم مانند سیب و هویج یا این که تناول کردن غذاهایی که میتواند موجب شکستگی و زخم به کامپوزیت‌ها گردد پرهیز کنید. سیگار کشیدن یا این که استعمال دخانیات می تواند روی ماندگاری و چگونگی کامپوزیت‌های IPS اثر بگذارد؛ براین اساس بدین قضیه خیلی اعتنا نمایید.

در غایت این که می بایست جلسات چکاپ خویش را جاری ساختن دهید و نسبتاًً شش ماه یک توشه برای ملاقات با دندانپزشکتان وقت بگیرید. ایفا روتین‌های نگهداری از دندان و اعمال کارهایی مانند پولیش دندان در مطب دندانپزشکی میتواند به ماندگاری و مراقبت چگونگی کامپوزیت آی پی اس یاری متعددی نماید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 23
سه شنبه 21 فروردين 1403 زمان : 16:09

همان‌طور که اشاره شد، اینکه فی مابین انواع براکت ارتودنسی کدام بهتر هست، به متخصص دندانپزشک خطاها بیمار، ترجیحات او و فاکتورهای دیگر بستگی دارد. به‌دنبال بهترین براکت از زوایای مختلف را بازرسی کرده‌ایم، تا گزینه‌های ایده‌آل خود و مناسب‌ترین جایگزین‌های آن را بشناسید.
بهترین براکت از حیث دوام
در‌صورتی‌که تنها دوام براکت ارتودنسی را در لحاظ بگیریم، براکت‌های فلزی مطلقا بهترین مورد می‌باشند. آنان عملاً نشکن هستند و به حفظ بسیار مقداری نیاز دارند. این یکی از عواملی می باشد که باعث می شود بریس‌های فلزی بیشترین استفاده را در ارتودنسی کودکان داشته باشند.
براکت‌های سرامیکی هم از دید دوام بسیار نزدیک به براکت‌های فلزی می باشند، اما معمولا هزینه بالاتری دارا هستند. براکت‌های پلاستیکی و رزینی کمترین دوام را دارند، چون بسیار ظریف‌تر می‌باشند.
این مورد احتمال شکستن و کنده شدن براکت ارتودنسی در طول درمان را بالا می‌برد، و منجر به اندوه بیمار و صرف مجال زیادی از ارتودنتیست برای تغییرات و تعمیرات می شود.
بهترین براکت از دید زیبایی‌شناسی
در گفت و گو‌های زیبایی‌شناسی، مدل‌های سرامیکی (به ویژه برند یاقوت کبود یا Sapphire) بهترین می باشند، چون عملا پر‌نور‌اند و دوام نه هم دارا‌هستند. ضمن این، چون محصول این براکت‌ها مشابه شیشه می باشد، با گذشت زمان رنگ نمی گیرند و زیبایی خود را در طی درمان محافظت می‌کنند.
اما در برخی برندهای متفرقه، چنانچه بیمار خیلی مراقب بهداشت نباشد و غذاهایی مانند قهوه، چای و … را زیاد مصرف کند، ممکن می باشد رنگ براکت دندان به مرور پاره ای تیره شود.
بهترین براکت از حیث چسبندگی
انواع براکت ارتودنسی فلزی بهترین چسبندگی را به سطح دندان دارند. این یک کدام از‌از سایر از دلایلی می‌باشد که آنان در ارتودنسی خردسالان بسیار به فعالیت می‌روند؛ چون خردسالان بازیگوش به راحتی نمی‌توانند آنها‌را از دهان خود خارج کنند.

البته سطح زیرین براکت‌های سرامیکی مدرن هم جدیدا به گونه‌ای طراحی می‌شود که قدرت اتصال (باندینگ) را بیشتر کند.

بهترین براکت از نظر راحتی بیمار
محصول براکت تفاوت زیادی در راحتیِ بیمار به وجود نمی‌آورد، و می بایست کیفیت براکت را در این باره در نظر بگیریم. چون براکت‌های با کیفیت کناره‌های کاملا پولیش‌شده و منحنی دارا‌هستند، که کمترین ترازو ساییدگی را در دهان ایجاد می‌کنند.

دقت داشته باشید که در اولیهِ درمان (با هرنوع براکت دندان) طبیعی می‌باشد که بیمار مقداری احساس ناراحتی کند، چون یک جسم خارجی در دهان او قرار گرفته هست.

بهترین براکت دندان از نظر بهداشت
پیشنهاد میگردد که بیمار با هرنوع براکت و دستگاه ارتودنسی، بهداشت دهان و دندان خود را به اعتنا رعایت کند. با این حال، براکت‌های فلزی در این جنبه تا حدودی شل و ول‌تر می‌باشند، چون رنگ تیره آنها به هیچ عنوان عوض نمی شوند، و حتی میتواند زردشدگیِ لیگاچورها را نهفته کند.

اما در صورت استفاده از براکت‌های سرامیکی، بیمار می بایست در پاک کردن بسیار دقیق‌تر عمل کند، چون به محض اینکه بند پلاستیکی پر‌نور شروع به زرد شدن کند، کاملا معلوم خواهد بود و دقت را جلب خواهد کرد.

بهترین براکت از نگاه قیمت
بها براکت ارتودنسی فلزی “معمولی” از باقیِ نمونه‌ها کمتر می‌باشد. براکت‌های فلزی بسیار ارزانی وجود دارند، اما بسیار مهم می‌باشد که مطمئن شویم دستکم کیفیت و گواهینامه‌های موردنیاز را دارند.

براکت‌های دیمون سفید، براکت‌های دیمون فلزی و براکت‌های سرامیکی نیز جزو گران‌ترین مورد‌های هستند.

بهترین براکت از دید سرعت درمان
دراین‌صورت هم فرآورده براکت دندان اهمیتی ندارد، بلکه طرز طراحیِ آن اصلی هست. از این لحاظ، براکت‌های خودتنظیم‌شونده یا دیمون به وضوح بهترین گزینه هستند و می‌توانند درمان را کوتاه‌تر کنند.

این براکت‌ها معمولا فلزی می‌باشند، اما مدل سرامیکی آنها هم وجود دارند که به هزینه بالاترشان اشاره کردیم. البته این براکت‌ها می‌توانند منجر صرفه‌جویی در حین و تعداد جلسات ویزیت هم بشوند.

ارزش براکت ارتودنسی
همان‌طور که در توضیحات خیال و خاطر شد، بهترین ارزش براکت ارتودنسی متعلق به نمونه‌های فلزی (استنلس استیل) می‌باشد. براکت‌های سرامیکی، و همچنین براکت‌های لینگوال و دیمون (چه فلزی و چه سرامیکی) نیز بالاترین هزینه را دارند.

توصیه می‌کنیم برای تفحص دقیق قیمت براکت ارتودنسی در درمان‌های مختلف، برگه “هزینه ارتودنسی” را مشاهده کنید.

در پایان

براکت دندان قسمت جدایی‌ناپذیرِ بریس‌هاست که سیم‌های کمانی را در جای خود نگه میدارد و حرکت در اختیار گرفتن‌شده دندان‌های را تسهیل می‌کند. این نگین‌های کوچکِ مربع‌شکل مستقیما جلوی هر دندان نصب می گردند، و در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی مثلا خود تهیه و تنظیم‌شونده، لینگوال و … جان دار می‌باشند.

وقتی برای درمان ارتودنسی به طور جدی تصمیم بگیرید، نکات زیادی وجود دارد که باید بدانید. این طرز مدام در هم اکنون بسط می باشد، بدین مفهوم که گزینه‌های بیشتری برای گزینش خواهید داشت.

به همین ترتیب، آشنایی با گونه های براکت ارتودنسی به شما اجازه می‌دهد تا هنگام رسیدگی روش‌های درمان و صحبت با ارتودنتیست‌تان، اطلاعات بهتری داشته باشید. امید خواهیم داشت استیناف این راهنما در راستای همین مسئله به شما کمک کرده باشد.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 9
يکشنبه 19 فروردين 1403 زمان : 14:15

در حالتی که عفونت دندان سطحی باشد، با مصرف داروهای تجویز گردیده از سوی دندان دکتر می‌قدرت این عفونت را برطرف کرد. به عنوان مثال آنتی بیوتیک‌هایی مانند پنی سیلین، مترونیدازول، کلیندامایسین و … منجر از میان رفتن عفونت می شوند. روی هم رفته روش های مختلفی برای بیرون کردن متخصص دندانپزشک عفونت دندان وجود دارااست که در نوشته‌علمی چه‌گونه عفونت دندان را بیرون کنیم؟ تماما به آن پرداخته‌ایم.
معالجه دندانپزشکی عفونت دندان روکش گردیده
در صورتی‌که که اعصاب و روان عفونی گردیده باشند، می بایست عفونت برداشته گردد. در برخی مفاد برای کاهش هزینه دندانپزشکی نیاز میباشد که عصب کشی با تولید یک رخنه‌ روی روکش صورت بپذیرد.
درد دندان روکش گردیده پس از تعدادی سال
درصورتی که درد دندان روکش گردیده بعداز تعدادی سال چهره دهد، آرم از چه چیزی دارااست؟
درد دندان روکش گردیده پس از یک سری سال معمولا به جهت پوسیدگی چهره می دهد. پوسیدگی از انگیزه‌های رایج درد دندان روکش گردیده بعداز یک سری سال میباشد. پوسیدگی ممکن میباشد در حاشیه اتصال روکش با دندان ساخت‌و‌ساز خواهد شد. در صورتیکه که پوسیدگی ذیل روکش باشد و به عاج و پالپ دندن نفوذ نموده باشد، اعصاب و روان دندان تحریک گردیده و درد ساخت و ساز می‌نمایند.
از طرف دیگر در حالتی‌که سمان یا این که چسب روکش دندان با کیفیت نباشد، روکش شل و ول گردیده و باکتری‌ها به باطن آن نفوذ می‌نمایند، این دستور منجر عفونت دندان و درد گردد.
حساس شدن دندان روکش گردیده نیز باعث درد دندان پس از یک سری سال شود. درصورتی که در طی روکش کردن، عملیات عصب کشی به صحت ایفا نشده باشد، دندان به عصب رسیده و نسبت به سوزوسرما و گرما حساس شود.

خودداری از درد دندان روکش گردیده
در‌صورتی‌که برای شما هم این پرسش اتفاق افتاده باشد که چه‌طور از درد دندان روکش گردیده خودداری کنیم، خوب میباشد ادامه این مقاله را بخوانید.

رعایت بهداشت دندان بازدارنده از درد دندان روکش گردیده می‌گردد، برای این مراد:

دو توشه در روز مسواک بزنید.
نخ دندان را فراموش نکنید.
برای معاینات منظم به دندانپزشک رجوع کنید.
از جویدن خوراکی‌های محکم دوری کنید، چون فشار متعددی به دندان‌های روکش گردیده وارد می‌نماید.
دقت فرمائید که در صورتی‌که کوچکترین ماده غذایی در لابه لای دندان روکش گردیده باقیمانده باشد، احتمال بروز عفونت لثه و دندان و درد دندان را به‌دنبال خواهد داشت.

معالجه درد دندان پس از روکش
برای کاهش درد دندان روکش گردیده خوب میباشد به دارای تخصص رجوع کنید. چنانچه دسترسی به دندانپزشک برای شما نقص‌ میباشد، معالجه خانگی درد دندان روکش گردیده میتواند راه حل مفیدی باشد. معالجه تیر کشیدن دندان روکش گردیده در تحت ارائه شد‌ه‌است:

از یک حوله گرم و منزه استعمال فرمائید و آن را روی فک خویش قرار دهید.
شست و شو با آب نمک نیز باعث کاهش ورم و التهاب لثه می گردد.
به کارگیری از مسکن‌های ضد درد نیز برای کاهش التهاب و کاهش درد سفارش میشود.
به کارگیری از گیاهانی مانند میخک، شنبلیله، بانونه و آویشن نیز سفارش میشود. مثلا چای میخک یک مسکن قادر برای کاهش درد دندان میباشد.
تا وقتیکه درد دندان روکش گردیده برطرف نشده میباشد به سراغ خوراکی شیرین نروید، چون خطر پوسیدگی دندان بیشتر گردد.

آیا می‌قدرت روکش دندان را برداشت؟
برخی از اشخاص به جهت درد دندان روکش گردیده تصمیم میگیرند که‌این روکش را بردارند. خوشبختانه هیچ محدودیتی در این مورد نیست. در صورتیکه دندان تحت روکش در گیر پوسیدگی و عفونت گردیده باشد، نیاز میباشد که دندان زیر سرویس ها دندانپزشیک قرار گیرد. حتی در صورتی‌که درد دندان نیز نداشته باشید، جهت تغییر‌و تحول رنگ روکش می توانید آن را بردارید.

درد دندان روکش گردیده به دلایل مختلفی فیس میدهد که در ابتدا به آن اشاره شد. درد دندان روکش گردیده ممکن میباشد به جهت تراشیدن، عفونت، روکش بلند و بقیه موردها دیگر فیس دهد. درد بعداز اندو، درد بعداز عصب کشی و درد پس از ارتودنسی و حتی درد پس از روکش کردن دندان کلیه قابل معالجه می‌باشند. از جمله معالجه تیر کشیدن دندان روکش گردیده هم به طور خانگی با چای‌های گیاهی یا این که حوله گرم و هم با مراجعه به دندانپزشک برطرف می گردد.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 25
سه شنبه 14 فروردين 1403 زمان : 16:36

معالجه ارتودنسی معمولا پیشین و بعداز جراحی فک مورد نیاز میباشد. و این به خیال و خاطر فراهم‌سازی بایت برای جراحی اصلاحی فک و باصرفه‌سازی بایت بعداز جراحی‌ست.

ارتودنتیست‌ها اکثر زمان ها معالجه را با اصلاح متخصص دندانپزشک شرایط دندان‌ها برای (و با اعتنا به) شرایط نو فک‌ها استارت می‌نمایند. ممکن میباشد مریض در‌این مرحله متوجه گردد که بایت شلوغ‌خیس به حیث میرسد، زیرا غرض از معالجه ارتودنسی قبل از جراحی، معکوس کردن زخم‌هایِ فیزیولوژیکی بایت شلوغ میباشد.

برای مثال، برخی بیماران قبل از جراحی مبتلا آندربایت موقت می گردند. ولی بعداز اتمام جراحی، دندان‌ها به نیکی روی هم قرار می گیرند.

منش سرجری فرست
در قسمت پیشین توضیح دادیم که نخستین جراحی فک اعمال دهیم یا این که ارتودنسی را؛ ولی برای تعداد مقداری از بیماران، آغاز جراحی اجرا می‌گردد. این نحوه، راه سرجری فرست (Surgery-First Approach) اسم داراست.

در‌این‌حالت‌ جراح سوای نگهداری‎های پیشین از سمت دسته دندانپزشکی، جراحی اصلاحی را اعمال می دهد و آن گاه ارتودنتیست معالجه را شروع می‌نماید. در وضعیت دیگر، مریض قبل از فعالیت از یک معالجه ارتودنسی کوتاه‌بازه زمانی (در توان چندهفته تا چندماه) به کارگیری می‌نماید؛ و بعداز جراحی هم فاز دوم معالجه ارتودنسی استارت می شود.

این خط مش مزایا و معایب خویش را داراست، و در غایت به وضعیت مریض بستگی دارااست. در حالتی که ارتودنتیست و جراح یقین داشته باشند که‌این نحوه قابل اجراست، این مورد را با مریض در بین میگذارند.

آیا جراحی فک سوای ارتودنسی قابلیت‌پذیر میباشد؟
برخی بیمارها استرس‌های رایج نسبت به جراحی (به صورت کلی) و هزینه آن را می‌پذیرند، ولی مایل‌اند سرگرم معالجه زمان بر‌مقطع با بریس‌ها نشوند. این اشخاص مخصوصا می خواهند بدانند که آیا جراحی فک سوای ارتودنسی ممکن میباشد یا این که نه، که جواب معمولا منفی‌ست.

به عبارتی‌طور که گفتیم جراحی فک برای ارتودنسی می بایست پس از وقتی که ارتودنتیست استارت به فعالیت می‌نماید، صورت بپذیرد. یعنی دندان‌ها قبل از جراحی بایستی (دستکم به صورت نسبی) در حالت درست قرار گرفته باشند. حتی‌در روال سرجری-فرست هم معمولا عصر‌ای کوتاه از معالجه‌های ارتودنسی را داریم.

در غیر این شکل جراح نمی‌تواند پروسه جراحی را به صحت پیش غالب شود، و حالت درست فکین را در اتاق شغل پیاده‌سازی نماید. صرفا در صورتیکه که دندان‌ها به صحت روی هم قرار بگیرند، می‌اقتدار درباره احتمال اعمال جراحی فک سوای ارتودنسی کلام کرد.

چه ناهنجاری‌هایی به جراحی فک احتیاج ندارند؟
متاع‌اکلوژن‌های کلاس ۱ (حالتی که دندان‌های بالایی با دندان‌های پایینی همپوشانی دارا هستند، البته بایت طبیعی میباشد) به جراحی فک احتیاج ندارند.

و در شرایطی که بیماران در گیر به جنس‌اکلوژن کلاس ۱ مشکلی مانند سرو صدا دندان‌ها، مسافت فی مابین دندانی، اورجت خفیف یا این که دندان‌های کج داشته باشند، می‌قدرت آن را با ارتودنسی اثبات یا این که متحرک معالجه کرد که روی تراز دندان تمرکز می‌نماید. بعد از نقطه پایان معالجه هم، بایتِ اصلاح‌گردیده به به عبارتی صورت باقی میماند.

جنس‌اکلوژن‌های دیگری مانند اوربایت، آندربایت، اپن‌بایت و کراس‌بایت هم معمولا با معالجه‌های ارتودنسی به تنهایی اصلاح میگردند.

چه عده ای به ارتودنسی و جراحی فک احتیاج دارا‌هستند؟
کسانی که اینگونه مشکلاتی دارا هستند، مهم‌ترین کاندیدای معالجه ارتوسرجری می‌باشند:

نقص‌ در جویدن، گاز تصاحب کردن طعام یا این که بلعیدن
سردرد یا این که درد مزمن در فک یا این که کامل فک (TMJ)
سایش بیش تر از حد دندان‌ها
اپن بایت (مسافت میان دندان‌های بالا و تحت هنگام بستن دهن)
ظواهر نامتعادل شکل از جلو یا این که پهلو
جراحت به طور یا این که نقص مادرزادی
زنخدان عقب‌رفته
فک خارج‌زده
ناتوانی در روی هم قرار به دست آوردن لب‎ها سوای فشردن
تنفس مزمن از دهن و بی آبی دهن
آپنه خواب (خطاها تنفسی در زمان خواب، برای مثال الاغ و پف)
در حالتی که این آیه ها را در خویش شناسایی کرده‌اید، احتمال داراست که شما نیز به جراحی فک برای ارتودنسی احتیاج داشته باشید.

سن مطلوب برای جراحی فک چیست؟
شایسته ترین سن برای ایفا معالجه‌های ترکیبی از ۱۸ تا ۴۵ سالگی میباشد. در واقع هرزمان که رویش استخوان‌های فک تک تک گردیده باشد (۱۷-۱۸ تا ۲۱-۲۲ سالگی) می‌قدرت این جراحی را اعمال اعطا کرد.

با این وجود، گاهی ناهنجاری به قدری شدید میباشد که جراحیِ زودتر از موعد یا این که چندمرحله جراحی ضروری می شود. در‌این موقعیت، احتمال دارااست که در سنین نوجوانی هم جراحی صورت پذیرد. (از جمله در بین ۱۲ تا ۱۶ سالگی).

این موردها بسیار معدود می‌باشند. ولی درصورتی که با ناهنجاری‌های بسیار شدید و خاص روبه‌رو باشیم، ممکن میباشد جراح و ارتودنتیست تصمیم بگیرند که از جراحی فک یا این که ارتودنسی سریع‌خیس استعمال نمایند.

اعتنا داشته باشید که معالجه‌های ارتوسرجری در سنین کودکی اعمال نمیشوند؛ و شغل‌هایی مانند جراحی سوراخ کام ارتباطی به آن ندارند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 27
چهارشنبه 8 فروردين 1403 زمان : 15:00

احتمالا تمامی ما تا حدودی از ارتودنسی و کاربردهای آن دوراندیشی داریم، ولی ارتوسرجری یکی‌از جراحی‌هایی میباشد که برای عوام مردم متخصص دندانپزشک اسم چندان شناخت وجود ندارد. در برخی موردها ارتودنسی به تنهایی پاسخگوی اشتباهات فک و دهن وجود ندارد و دکتر معالج کارشناس می بایست طرز‌های درمانی دیگری را نیز در حیث بگیرد.

یکی‌از این طریق‌ها ارتوسرجری میباشد که خلال دکوراسیون دندان‌ها، وضعیت فک را نیز اصلاح می‌نماید. در‌این نوشته‌علمی تماما درباره این طریق درمانی، هزینه، محافظت‌های بعداز معالجه و تک تک سوال های مرتبط با آن توضیح میدهیم. پیش از هر چیز بایستی بدانیم که دقیقا ارتوسرجری چیست؟

فهرست عنا وین اکران
ارتوسرجری چیست؟
ارتوسر جری ترکیبی از دو طریق درمانی ارتودنسی و جراحی فک میباشد. هنگامی شدت ناهنجاری‌های دندان و فک به اندازه‌ای باشد که فقط با ارتودنسی حل نشود، دندان‌دکتر به سراغ ارتوسرجری می‌رود. درین نحوه، آغاز با به کارگیری از ارتودنسی صورت نظم و صورت چیدمان دندان‌ها را اصلاح می‌نمایند و آن گاه دارای تخصص جراحی فک یا این که فلوشیپ ارتوسرجری جراحی فک را اجرا میدهد. براین اساس دندان‌ها و فک مریض در وضعیت صحیح خویش قرار می گیرند.

چه افرادی به ارتوسرجری نیاز دارا‌هستند؟
تصمیم این که شما جزء اشخاصی میباشید که به جراحی فک یا این که ارتودنسی یا این که هر دو نیاز دارید، فقط به ذمه تخصص دارد. دو ترازو اساسی این تصمیم‌گیری، ترازو ناهنجاری فک و سن شماست. در صورتی در سن بالا و بعداز مجموع شدن پرورش استخوان فک به دندان‌پزشکی رجوع‌نمایید، یا این که در شرایطی‌که ایرادات فک و دهن شما شدید باشد و با ارتودنسی معالجه نشود، به‌این طریق درمانی ترکیبی نیاز پیدا میکنید.

کلاً در‌حالتی که در یک کدام از تیم‌های تحت قرار میگیرید، ممکن میباشد به هر دو جراحی نیاز داشته باشید:

در‌حالتی که ایرادات فکی مادرزادی دارید.
در شرایطی‌که یکی‌از فک‌های شما بیش‌ از اندازه جلو یا این که عقب میباشد.
درصورتی که بر تاثیر یک واقعه، فکتان به شدت مصدوم باشد.
درصورتی که یکی فک‌های شما بیش تر از اندازه خرد یا این که گران قدر میباشد.
در صورتیکه مشکلاتی مانند اپن‌بایت، کراس‌بایت و دیپ‌بایت دارید.


علائم نیاز به ارتوسرجری چیست؟
تشخیص نیاز بدین طرز درمانی صرفا با پزشک معالج میباشد، البته علائمی وجود داراست که با مشاهده آنان میتوانید تا حدودی متوجه نیاز خویش گردید. برای این عمل جلوی آینه بایستید و دندان‌ها و فک خویش را پژوهش فرمائید:

دندان‌های خویش را روی هم قرار دهید. آیا روی هم هم خوانی میشوند؟
فک بالا و ذیل خویش را نگاه فرمائید. آنها در یک راستا قرار دارا هستند یا این که یکی‌از آنها بیشتراز اندازه جلو یا این که عقب رفته میباشد؟
فک‌های شما در وضعیت درست قرار گرفته‌اند یا این که یکی‌از آنها به طرفین انحراف پیدا نموده است؟
شایسته ترین مجال برای ارتوسرجری سنی میباشد؟
از آن‌جایی که‌این نحوه درمانی برای اصلاح وضعیت فک میباشد، عالی میباشد پیش از اتمام پرورش استخوان فک نسبت به اجرا آن مبادرت فرمائید. رویش اسکلت تن تا حدود ۱۸ سالگی ادامه داراست؛ براین اساس شایسته ترین مجال برای ارتوسرجری و به دست آوردن سود ایده‌آل، در مقطع ۱۷ تا ۱۸ سالگی میباشد.

پروسه ارتوسرجری چه گونه میباشد؟
فرایند ارتو سرجری دربرگیرنده هر دو طرز درمانی ارتودنسی و جراحی فک میباشد. در‌پی به صورت خلاصه درباره این روند توضیح می دهیم.

معاینه و تشخیص
آغاز بایستی به کارشناس ارتودنسی و دارای تخصص جراحی فک رجوع‌نمایید، و با دقت به تشخیص آنان فرایند آینده معالجه را آغاز فرمائید. در حالتی که بتوانید به یک فلوشیپ ارتوسرجری رجوع‌نمایید، دیگر نیازی به معاینه به وسیله یک سری پزشک معالج وجود ندارد و تک تک روند ذیل لحاظ به عبارتی دارای تخصص اعمال می‌گردد.

ارتودنسی
جراحی ارتودنسی می بایست پیش از جراحی فک صورت پذیرد تا دندان‌ها تا مکان ممکن در شرایط صحیح خویش قرار بگیرند. بازه مجال این مرحله به عامل ها مختلفی مانند سن، شدت ناهنجاری و نوع نحوه ارتودنسی داراست و ممکن میباشد حدود ۶ ماه تا ۳ سال ارتفاع بکشد.

جراحی فک
بعد از ارتودنسی و دکورا سیون درست دندان‌ها، به سراغ اصلاح حالت فک می رویم. این مرحله هنگامی جاری ساختن می‌گردد که سازه بر لحاظ کارشناس، دندان‌ها در شایسته ترین موقعیت و وضعیت خویش قرار گرفته باشند. برای جراحی لزومی به بیرون کردن براکت‌ها وجود ندارد و در بیشتر مواقع پروسه جراحی با وجود سیم‌کشی‌ها جاری ساختن می‌گردد.

حفظ‌های بعداز ارتوسرجری به چه شکل میباشد؟
برای بهبودی بی نقص بعد از جراحی، موردنیاز میباشد کاملا به سفارش‌های دکتر خویش شغل نمائید و نگهداری‌های موردنیاز را ایفا دهید. در‌پی تعدادی نکته برای توسعه و گسترش خوب در زمان نقاهت شما نوشته‌ایم.

مسلما داروهای تجویز گردیده را کاملا و رمز وقت مصرف فرمائید.
درد گلو «به خیال و خاطر به کارگیری از لوله‌های بیهوشی»، تورم و کبودی بعد از جراحی طبیعی میباشد. برای کاهش التهاب می توانید در ۴۸ ساعت نخستین از کمپرس یخ استعمال فرمائید.
قوانینی را ساخت فرمائید که سرتان در هنگام خواب فراتر از بدنتان قرار بگیرد. خوب میباشد برای خواب از دو بالش به کارگیری نمائید.
تا بهبودی بدون نقص از اعمال کار‌های هنگفت دوری کنید.
بخش‌های جراحی‌گردیده را مسواک نزنید. برای پاک کردن آن میتوانید از وسایل ملایم‌خیس مانند دستمال مرطوب به کار گیری نمایید.
به طور منظم به دکتر معالج دارای تخصص خویش رجوع نمایید تا حالت فک و دهن شمارا تحقیق کند.
عوارض ارتوسرجری چیست؟
برای دوری از هرگونه عوارض دور از شوخی پس از ارتو سرجری، مورد نیاز میباشد که به دارای تخصص‌های حرفه‌ای و کاربلد رجوع نمایید. این جراحی عوارض‌ کوتاه‌مدتی‌ نیز دارااست که با اجرا نگهداری‌های ما یحتاج و سپری شد فرصت از در میان می روند. مهم ترین این علائم عبارت‌اند از:

التهاب
درد
خون‌ریزی
عفونت
محکم شدن فک
بی‌حسی
شم گرفتگی در بینی
صدا دادن فک
هزینه ارتوسرجری چقدر میباشد؟
هزینه ارتوسرجری به کارداران مختلفی مانند شدت ناهنجاری، مهارت کارشناس، سن مریض، نوع اختلال و … بستگی داراست. به این ترتیب؛ برای استحضار از هزینه ظریف آن، خوب میباشد به دارای تخصص آیتم نظرتان مراجعه نمایید، تا هزینه آخری با اعتنا به وضعیت فک و دهن شما مشخص و معلوم خواهد شد.

تفاوت ارتوسرجری با جراحی ارتوگناتیک چیست؟
ارتوگناتیک به عبارتی جراحی فک میباشد، البته ارتو سرجری به طریق ترکیبی از دو معالجه ارتودنسی و جراحی فک گفته می‌گردد. چنانچه دندان‌های شما در حالت صحت قرار دارا هستند، میتوانید فقط از جراحی ارتوگناتیک یاری بگیرید؛ در غیر این شکل می بایست به سراغ مخلوط ارتودنسی و جراحی فک بروید.

عصر نقاهت ارتوسرجری چقدر میباشد؟
معمولا بعداز سپری شد دو هفته، عوارض بعد از جراحی نسبتا از فی مابین میروند و مریض قادر است شغل های روزمره خویش را جاری ساختن دهد. ولی فراموش نکنید که مجال ما یحتاج برای نقاهت به دست اندرکاران مختلفی برای مثال سن مریض و شدت ناهنجاری بستگی داراست، و جواب یکسانی برای این پرسش نیست.

آیا جراحی اصلاح فک فارغ از اعمال ارتودنسی ممکن میباشد؟
در بیشتر مواقع نه. در واقعیت در بیشتر مواقع کسانی که نیاز به جراحی فک دارا هستند، بایستی ارتودنسی نیز ایفا دهند تا دندان‌هایشان دکوراسیون و نظم صحیحی پیدا نماید.

ارتوسرجری ترکیبی از ارتودنسی و جراحی فک میباشد و برای معالجه ناهنجاری‌های شدید فک و دهن در سنین بالا گزینه به کار گیری قرار میگیرد. تشخیص این مورد فقط با کارشناس ارتودنسی و جراحی فک یا این که فلوشیپ ارتوسرجری میباشد.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 28
دوشنبه 6 فروردين 1403 زمان : 14:16

نکات اصلی سپید کردن دندان
یکی نکاتی که پیش از سپید کردن دندان بایستی به آن اعتنا داشته باشید این میباشد که‌این شیوه فقط بر روی مینای دندان‌ها تأثیر میگذارد و ترمیم‌های دندانی با این شیوه، سپید نمیشوند. پس در صورتیکه در دهن خویش دندان‌های ترمیمی مانند پرشدگی، لمینت و یا این که روکش‌ دارید، می بایست بدانید که بلیچینگ بر روی متخصص دندانپزشک آن ها هیچ تأثیر نمی‌گذارد. در اینگونه حالتی سپید کردن دندان ها منجر میگردد که دندان‌های ترمیمی تیره‌خیس از دندان‌های دیگر به لحاظ آمده و هنگام حرف کردن و یا این که لبخند زدن، به طور کامل معین و بدیهی شوند.
پس در اینگونه مواردی شما بایستی پس از سپید کردن دندان ها، ترمیم‌های خویش را نیز ردوبدل نمائید تا سبب ساز تأثیر سوء بر روی دندان‌های سپید شما نشوند. از سایر اقداماتی که درین راستا میتوانید اعمال دهید این میباشد که پیش از ترمیم، دندان‌های خویش را بلیچینگ نمائید؛ دراین‌صورت دیگر با این اختلال روبه‌رو نمی‌گردید.
از سایر نکاتی که بایستی دراین باره به خیال داشته باشید این میباشد که بانوان حامله و بانوانی که در زمانه شیردهی میباشند، نمی‌توانند برای بلیچینگ و سپید کردن دندان های خویش از این شیوه مبادرت نمایند.
سریع ترین نحوه سپید شدن دندان در منزل
اکثری از اشخاص سؤال می‌نمایند که در منزل چه‌گونه دندان هایمان را سپید کنیم؟ امروزه شیوه‌های مختلفی برای این شغل وجود دارااست که شما میتوانید از آن ها سود ببرید. قابل ذکر میباشد که تأثیر این شیوه‌ها به هیچ وجه به اندازه بلیچینگ نبوده و شما بایستی سطح انتظارات خویش را ذیل آورید. بعضی از رایجترین این راهکارها عبارتند از:

استعمال از زغال
می‌قدرت به کارگیری از زغال را تحت عنوان سریع ترین نحوه سپید شدن دندان در منزل معرفی کرد که امروزه در ساخت و ساز بخش اعظمی از تولیدها دهن و دندان هم موردتوجه قرار گرفته میباشد. شما میتوانید این ترکیبات را از داروخانه بگیرید و پاره ای از آن را بر روی مسواک مرطوب بریزید. آنگاه ۲ دقیقه دندان‌های خویش را مسواک بزنید تا زردی روی آنان از در میان برود. اما توجه داشته باشید که بیشتر از ۲ توشه در هفته از این مخلوط به کارگیری نکنید؛ چون به مینای دندان زخم میزند.

استعمال از خمیردندان آبژاور
خمیردندان‌های آبژاور متنوعی در بازار وجود دارا‌هستند که شما می توانید تهیه و تنظیم کرده و از آنان به کارگیری فرمایید تا رنگ دندان‌هایتان سفیدتر شوند.

تنظیم کیت دربردارنده ژل و تری برای سپید شدن دندان
طریق دیگری که برای سپید کردن دندان در منزل وجود داراست، تنظیم کیت دربردارنده ژل و تری از داروخانه میباشد. شیوه استعمال از این محصول ها همانندی متعددی با سپید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی داراست؛ ولی ژل جان دار در آنها غلظت کمتری نسبت به مثال مو جود در مطب داشته و مسلما تأثیرگذاری کمتری نیز داراست.

استعمال از جوش شیرین
برای سپید شدن دندان فوری به کار گیری از جوش شیرین بسیار سفارش میشود؛ چون توان جرم‌گیری بسیار متعددی داراست و بعد از استعمال از مسواک و نخ دندان، قادر است بسیار اثر گذار واقع گردد. اعتنا نمائید که بیشتر از ۱ یا این که ۲ دقیقه نباید جوش شیرین را بر روی سطح دندان‌ها قرار دهید؛ چون به لثه‌ها جراحت می رساند.

سپید کردن دندان با زردچوبه
در‌صورتی‌که می خواهید بدانید که با طرز‌های خانگی، چه‌گونه دندان هایمان را سپید کنیم؟ توصیه ما به کار گیری از زردچوبه میباشد. ولی این قضیه شاید برایتان تعجب آور باشد؛ چون رنگ زرد بودن رنگ این ماده، ممکن میباشد این تصور را ساخت‌و‌ساز نماید که کمکی به سپید شدن دندان‌ها نخواهد کرد. ولی بایستی بدانید که زردچوبه دارنده خاصیت ضدمیکروبی فوق‌العاده‌ای میباشد که ترکیب آن با روغن نارگیل (به نسبت ۱ به ۲) قادر است اثرات بسیار قابل توجهی را از خویش بر مکان بگذارد. برای این شغل می بایست مقدار بسیار یه خرده زردچوبه را بر روی مسواک مرطوب بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه دندان‌هایتان را بشویید.

سپید شدن دندان فوری با نمک
نمک یک کدام از در دسترس‌ترین مواد جان دار در هر منزل میباشد که به سپید شدن دندان‌ها یاری متعددی می‌نماید. شما میتوانید یه خرده نمک را در آب حل کرده و قدری آب لیموی جدید به آن اضافه فرمایید. آن گاه به مکان خمیر دندان، به دندان‌هایتان بزنید تا فارغ از داخل شدن جراحت به بافت دندان‌ها، جرم‌های جان دار بر روی آنها هم از در میان بروند. ولی عالی میباشد به مکان نمک‌های یددار خانگی، از نمک دریا به کار گیری نمایید که خواص جرم زدایی بیشتری داراست.

سپید شدن دندانهای رنگ زرد در یک روز با نشاسته
یکی ترکیباتی که به سپید شدن دندان فوری یاری می‌نماید، نشاسته میباشد؛ در پیشین از این ماده تحت عنوان داروی مسکن برای دندان درد به کار گیری میشد. امروزه هم شما می توانید از نشاسته تحت عنوان آنتی باکتریال استعمال کرده و از ادغام آن با دارچین، برای سپید کردن دندان به کارگیری فرمائید.

به کارگیری از دهن شویه و چسب های آب ژاور
دهن‌شویه و چسب‌های آبژاور دندان نیز در داروخانه‌ها وجود دارا‌هستند که شما میتوانید تنظیم کرده و استعمال فرمایید تا دندان‌هایتان از شرایط زردی و تیرگی خویش بیرون شوند. این راهکارها تحت عنوان سریع ترین طرز سپید شدن دندان در منزل شناخته میشوند.

نکته حائض اهمیت: قابل ذکر میباشد که به کارگیری از مواد آبژاور دندان در بعضا از اشخاص با آلرژی یاروهمدم میباشد. در حالتی‌که نمی خواهید سرگرم آلرژی‌های این‌چنینی گردید، پیشنهاد میکنیم که برای این عمل به مطب دندان‌دکتر مراجعه کرده و با یاری و مشورت وی مبادرت به این فعالیت فرمائید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 15
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 13:47

به لطف بسط های دانش دندانپزشکی، داشتن لبخند خوشگل و هالیوودی دیگر یک رویا وجود ندارد. شما میتوانید با یاری شیوه لمینت متحرک و بقیه طریق های ترمیم و زیبایی دندان، در سریع ترین مجال ممکن و با دست کم عوارض دندان هایی تر و تمیز، درخشان، سپید و جالب داشته باشید، البته هر متخصص دندانپزشک مزایا و معایب خویش را دارااست. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی و نصب کامپوزیت ونیر، آغاز بایستی از مزایا و معایب لمینت متحرک آشنایی بدون نقص داشته باشید. ممکن میباشد بعضی از دندانپزشکان زیبایی، مجموع فواید و مضرات کامپوزیت ونیر را به شما نگویند، به همین خیال متخصصان در‌این مقاله، کل نکات مثبت و منفی این معالجه را به شما می‌گویند تا شما خودتان درباره نصب یا این که عدم نصب آن تصمیم گیری نمائید.

مزایای لمینت متحرک
لمینت متحرک روشی میباشد که در یک گرد هم آیی، تغییرات عمده ای را در صورت، رنگ، اندازه و تراز کردن دندان ها ساخت‌و‌ساز می نماید، به همین خیال میباشد که‌این روشی اصلاح خط لبخند خیر فقط دربین اشخاص معمولی، بلکه میان هنرمندان فرنگی و اهل ایران محبوبیت متعددی دارااست. در واقع این طریق با اصلاح عیوب و اشتباهات ظاهری، خودبا‌وری از دست رفته اشخاص را به آنان گشوده می گرداند و این مهمترین بهره لمینت متحرک میباشد. مزایای لمینت متحرک عبارتند از:

سپید کردن دندان
یکی‌از بزرگترین مزایای کامپوزیت ونیر، سپید کردن رنگ دندان ها می باشد. با اینکه شیوه های متعددی برای تغییر تحول رنگ دندان ها وجود دارااست، البته این طریق ها معالجه موثری برای تک تک اشخاص نیستند، برای مثال استعمال از خمیر دندان یا این که پودر سفیدکننده، شاید سبب سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد البته نمی تواند برای دندان های لبریز گردیده که نقره ای میباشند، کاری اعمال دهد. همینطور معمولا دوام و قدمت این طریق های درمانی زیاد وجود ندارد، به خصوص چنانچه رژیم غذایی و مدل معاش شما دربردارنده موادی باشد که دندان ها را لکه دار می نمایند.


در اینگونه قوانینی نصب کامپوزیت یکی‌از مطمئن ترین طرز ها برای بهبود رنگ دندان ها است، چون هم ماندگاری بالاتری نسبت به شیوه های شبیه داشته و هم طیف رنگی کبیر آن دست مریض و دندانپزشک را برای تعیین شایسته ترین رنگ گشوده میگذارد. دندانپزشک با دقت به مواقعی از قبیل رنگ دیده، رنگ دندان های همسایه، رنگ پوست و ... مجاورت ترین رنگ لمینت متحرک را به مریض توصیه می‌دهد.

ترمیم ظواهر دندان های کج
بخش اعظمی از اشخاص از مجال کودکی به خیال دندان های کج، زاویه دار و نا مرتب خویش مبتلا کمبود خودباوری می‌شوند و تصور می نمایند که ارتودنسی صرفا شیوه درمانی برای اصلاح این ناهنجاری های دندانی است، ولی ارتودنسی هزینه بالایی دارااست و معالجه و آن زمانبر میباشد. در حالیکه کامپوزیت ونیر، یک تکنیک بسیار کوتاه زمان و ارزان خیس برای از میان بردن مسافت های در بین دندانی و ترمیم دندان های کج و شلوغ است. اما در‌حالتی که واحد سنجش اشتباهات ظاهری دندان بسیار زیاد باشد، کامپوزیت دندانی جوابگو نخواهد بود.

مالامال کردن مسافت های خرد در میان دندان ها
یکی فواید لمینت متحرک این میباشد که تحت عنوان پرکننده ترک دندان شما فعالیت نماید. از آنجایی که کامپوزیت ونیر مبتنی بر با دندان‌های شخص پوسته گیری می‌شوند، در صورتیکه مسافت‌های کوچکی دربین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌اقتدار روکش‌ را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی و نصب کرد که بعد از نصب، دیگر هیچ شکافی دربین دندان ها وجود نداشته باشد. اما اعتنا داشته باشید که ممکن میباشد سوراخ های تعالی میان دو دندان، با نصب کامپوزیت ونیر قابل معالجه نباشد و دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که بایستی با ارتودنسی، این مسافت را معدود کرد یا این که از دربین پیروزی.

تغییر تحول اندازه دندان
لمینت متحرک بر اساس با نیاز شما هیبت گرفته می گردند؛ یعنی در حالتی که طبیعتا دندان‌های کوتاهی دارید ولی دندان‌های بلندتری میخواهید، می‌توانید با نصب ونیر کامپوزیت بدین آرزوی خویش خرقه شغل بپوشانید. مثلا مزایای کامپوزیت این میباشد که می شود به آن را سیرتکامل ای صورت اعطا کرد که دندان دارنده انحنای بیشتر، ارتفاع و یا این که خرگوشی باشد.

ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی
دندان ها در تاثیر ضربه های فرنگی یا این که ارتقاء سن، در گیر ساییدگی و شکستگی می گردند. در صورتیکه دندان شما ساییده گردیده، ولی به ریشه آسیبی وارد نشده میباشد، می اقتدار از فواید لمینت متحرک استعمال کرده و با این طریق، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را ترمیم نمائید. اما تاکید می‌کنیم که هر شکستگی را نمی قدرت با این طرز معالجه کرد چون بخش اعظمی از وقت ها شکستگی باعث به پوسیدگی دندان گردیده و دیگر کامپوزیت نحوه موثری نخواهد بود.

مراقبت ساختار دندان
مهمترین مزیت لمینت متحرک، نتراشیدن و دست نزدن به ساختار دندان میباشد، به همین خیال کسانی که نمیخواهند ساختار دندان آن‌ها دست نخورده باقی بماند، این شیوه را تعیین میکنند. در تکنیک هایی مانند روکش و لمینت دندان، دندانپزشک مجبور میباشد در توا‌ن یک‌سری میلی متر از سطح دندان طبیعی را بتراشد تا روکش به صحت روی لثه نصب گردد، البته لمینت متحرک مواد رزینی می باشند که بوسیله لیزر محکم میگردند، به این ترتیب نیازی به تراش دندان در کامپوزیت وجود ندارد، مگر در شرایطی‌که دندان اساسی بسیار والا و پررنگ باشد و فقط رویکرد برای ترمیم ظواهر آن، تراشیدن آن به مقدار بسیار معدود باشد.

ارتفاع معالجه بسیار کوتاه
یکی از دیگر فواید لمینت متحرک، کوتاه بودن روند و ارتفاع معالجه آن هست. از آنجایی که در‌این نحوه پوسته گیری ایفا نمیشود، در یک گرد هم آیی هم رنگ روکش تعیین گردیده و هم مواد کامپوزیتی روی دندان ایفا و سفت میشوند. در فیض کامپوزیت ونیر یک طریق فوق العاده برای افرادیست که میخواهند در اسرع وقت، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را بهبود دهند.

هزینه مطلوب
هزینه معالجه، مدام یکی‌از مهمترین فاکتورها در ایفا یا این که عدم ایفا یک شیوه دندانپزشکی میباشد. بها کامپوزیت در مقایسه با بقیه شیوه های ترمیمی مانند لمینت دندان، روکش و ارتودنسی مطلوب خیس میباشد.

بازگشت پذیری
کامپوزیت ونیر قابل ترمیم و ریمو میباشد، اما به شرطی که لایه بیرونی مینای دندان برداشته نشده باشد، روکش کامپوزیت قابل انتقال و تک تک مراحل رجوع و برگشت پذیر میباشد.

آلرژی کمتر
همان گونه که گفتیم در‌این شیوه مینای دندان تراشیده نمیشود و همین مسئله احتمال آلرژی دندان بعداز نصب کامپوزیت ونیر را کاهش میدهد.

معایب لمینت متحرک
مدام از مزایا و نکات مثبت لمینت متحرک کلام می‌گردد، ولی آشنایی معایب و عوارض کامپوزیت ونیر پیش از نصب این روکش از التفات بالایی برخوردار‌است، خصوصا که مطالب متعددی مبتنی بر اثر لمینت متحرک بر پوسیدگی و فساد دندان ها در وب وجود داراست که درپی تماما به توضیح این مورد ها میپردازیم. مضرات لمینت متحرک مشمول موردها تحت می‌شوند:

ماندگاری کمتر در مقایسه با لمینت
مواد لمینت متحرک در مقایسه با لمینت، از استحکام کمتری بهره مند میباشند و در قبال ضربه و مواد رنگ زا، مقاومت کمتری دارا‌هستند. قدمت لمینت متحرک مبنی بر مارک و حفظ های پس از این نحوه مختلف بوده و از 5 تا 10 سال متغیر میباشد.

تغییر و تحول رنگ و لکه پذیری سریع
یکی‌از مهمترین معایب لمینت متحرک این میباشد که خیلی ریلکس در مقابل مواد غذایی رنگی و لکه زا تغییر تحول رنگ می دهد، به همین خیال دندانپزشکان زیبایی پیشنهاد می کنند که مسلما از میل کردن و نوشیدن موادی که منجر لکه می‌شوند نظیر دمنوش، شاتوت، شراب قرمز رنگ و ... پرهیز کنید.

نیاز مداوم به پولیش و تعمیر
اکثری از اشخاص گمان می نمایند که صرفا نصب لمینت متحرک کافیست و تا چندین سال می‌توانند از این روکش ها استعمال نمایند، در حالی که ونیر کامپوزیت به حفظ و محافظت بدون شوخی نیاز دارااست. شما بایستی ضمن مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بقیه نکات بهداشت دهن و دندان، هر 6 ماه یکبار برای پولیش (پالیش) لمینت متحرک به کارشناس کامپوزیت مراجعه‌نمایید. پولیش کامپوزیت برای محافظت شفافیت و سفیدی روکش ضروری میباشد.

ظواهر غیر طبیعی نسبت به شیوه های شبیه
لمینت متحرک در مقایسه با لمینیت، کلفت خیس بوده و زمانی از برندهای بی چگونگی به کار گیری فرمایید، جلوه ای تماما تصنعی پیدا می نماید. در‌حالتی که می‌خواهید که اشخاص دیگر متوجه روکش های شما نشوند، سفارش میکنیم که از شایسته ترین برند های لمینت متحرک و یک دندانپزشک کارشناس و زبده برای نصب این روکش یاری بگیرید.

آیا کامپوزیت ونیر منجر پوسیدگی دندان می گردد؟
برخی از اشخاص تصور میکنند که یک کدام از معایب کامپوزیت، پوسیده کردن دندان میباشد در صورتیکه که‌این روکش هیچ ارتباطی با پوسیدگی یا این که ضایع کردن دندان های دیگر ندارد. ونیر کامپوزیت با مقصود حفظ از دندان طبیعی و اصلاح صورت، رنگ و اندازه آن انجام می‌گردد. فقط درصورتی که که نصب لمینت متحرک خویش را به یک دندانپزشک غیر دارای تخصص و بی تجربیات بسپارید، مقدمات پوسیدگی دندان ها را آماده میکنید. پوسیدگی دندان، یک عارضه دندانی میباشد که از باقی ماندن ذرات مواد غذایی لای دندان ها و فی مابین روکش و لثه ساخت می شود. در‌حالتی که کامپوزیت دندانی به صحت روی لثه نچسبد، در بین لثه و دندان مسافت می افتد و جای قابل قبولی برای پرورش باکتری ها به وجود میاید. سود نشر باکتری ها پوسیدگی دندان ها میباشد. برای خودداری از پوسیدگی دندان در شیوه کامپوزیت ونیر، صرفا کافیست به یک دندانپزشک ماهر و زبده رجوع‌کنید.

چه افرادی می‌توانند کامپوزیت دندانی نصب نمایند؟
در مجموع هر هر که قصد اصلاح ظواهر دندان ها و پوشاندن عیوب سطحی دندان خویش را دارااست، می‌تواند کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک باشد، البته به شرطی که وضعیت ذیل را داشته باشد:

دندان های کج و لب پریده داشته باشد.
دندان های ناهمتراز داشته باشد.
دندان وی لکه دار باشد یااینکه زرد رنگ گردیده باشد.
دندان وی به طور جزئی شکسته باشد.
مسافت های در بین دندانی خرد داشته باشد.
چه کسانی نمی توانند کامپوزیت ونیر نصب نمایند؟
برای اعمال کامپوزیت دندانی، بایستی از لحاظ جسمی، موقعیت خاصی را داشته باشید و همین طور می بایست اعتنا داشته باشید که‌این نحوه، تنها برای ایرادات ظاهری، یک روش معالجه میباشد و برای فساد های عمیق دندان می بایست به نحوه های دیگر تصور کنید. عده ای که موقعیت پایین را دارا‌هستند، کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک نیستند:

شخصی که دندان پوسیده دارااست.
شخصی که از شکستگی های عمیق در دندان خویش سختی می‌برد.
هر که مسافت بزرگی دربین دندان های خویش دارااست.
مزایا و معایب لمینت متحرک نسبت به لمینت دندان
برای بعضی از مراجعه کنندگان تصمیم گیری دربین لمینت و کامپوزیت، بسیار خلل بوده و از متخصصان درباره شایسته ترین نحوه مشورت می‌خواهند. لمینت و کامپوزیت هر دو نوعی از روکش می باشند که برای رفع اشتباهات ظاهری دندان به عمل می رود، البته تفاوت های مهم در محصول مواد خالق، طرز ایفا، مهیا سازی دندان، بها، ارتفاع قدمت و شفافیت دارا‌هستند که منجر میشود در هر یک، یکی آنان خوب باشند. مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت عبارت میباشد از:

ونیر کامپوزیت نیازی به مهیا سازی دندان ندارد: در نحوه کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان وجود ندارد، در حالی که برای نصب اکثر گونه های لمینت دندان می بایست دستکم در میان 5/0 تا 8/0 از دندان مهم تراش داده خواهد شد. تراشیدن دندان سبب ساز بروز آلرژی به دمای بالا و زیر در روزهای اول میگردد.
لمینت متحرک ارزش زیر تری دارااست: از سایر مزایای لمینت متحرک نسبت به لمینت می شود به ارزش مطلوب آن اشاره نمود. ارزش هر واحد لمینت دندان به طور تقریب 3 موازی هر واحد کامپوزیت ونیر می باشد.
فرآیند کوتاه خیس: همان گونه که گفتیم فرآیند لمینت متحرک فقط در یک گرد هم آیی هم قابلیت و امکان پذیر میباشد، در حالی که برای نصب لمینت دندان دستکم به 2 یا این که 3 نشست نیاز میباشد. از آنجایی که در روند لمینت دندان، پوسته گیری و ارسال به لابراتوار جاری ساختن می گردد، زمان مجال ایفا این تکنیک ارتقاء میابد.
رجوع و برگشت پذیر و قابل ترمیم بودن: در کامپوزیت ونیر، ساختار دندان دست نخورده باقی می ماند و به همین خیال در شکل افتادن روکش یا این که پشیمانی بعداز لمینت متحرک، می اقتدار آن را برداشت که اما این شغل را بایستی به دندانپزشک دارای تخصص بسپارید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 31
سه شنبه 22 اسفند 1402 زمان : 16:56

دندان درد معمولا به جهت پوسیدگی دندان، عفونت، شکستن یا این که افتادن دندان و نظارت لثه در نواحی فک یا این که ریشه‌ی دندان شم می‌گردد. در‌حالتی که درد دندان بیش تر از یک تا دو روز ارتفاع بکشد، بایستی خیلی فوری برای معالجه به دندانپزشک مراجعه کرد. ولی گه گاه به دلایل خاصی نمی‌اقتدار بلافاصلهً به سراغ دکتر رفت. درین جور مواقع متخصص دندانپزشک میتوانید از این ۱۰ طریق برای التیام دندان درد شدید به کار گیری فرمایید.

۱۸ عادت به‌ظواهر بی‌خطر که دندان‌های شمارا نابود می‌نمایند
معالجه دندان درد با شیوه‌های خانگی
برخی اوقات، دندان درد به‌‌قدری شدید میباشد که به شما اذن‌ی طعام تناول کردن و استراحت کردن را نمی‌دهد. تا وقتی که به دندانپزشک رجوع کنید، استعمال از راهکارهای خانگی تحت میتواند امداد‌کننده باشد:

۱. کمپرس یخ
دندان درد

او‌لین روشی که به‌تیتر معالجه خانگی دندان درد به آن می پردازیم، به کار گیری از سوز‌و‌سرما میباشد. کمپرس سرد یا این که کیسه‌ی یخ میتواند به معالجه درد دندان یاری دهد، خصوصا در حالتی‌که درد به جهت زخم یا این که التهاب لثه باشد.

شما می توانید یک کیسه‌ی یخ یا این که حتی یک کیسه از صیفی جات منجمد باطن یخچال فریزر را از خارج روی فک خویش قرار دهید. برای اثر خوب، این شغل را هر تعدادی دقیقه یک توشه ایفا دهید و از قرار دادن یخ روی شکل برای مقطع زمانبر دوری کنید.

یخ رگ‌های خونی را منقبض می‌نماید. با این شغل جریان خون کندتر و آن بخش از بافت بی‌احساس می گردد. این بی‌حسی یاری می‌نماید تا درد، التهاب و تورم کاهش پیدا نماید.

۲. آب نمک
شستن دهن با آب نمک ولرم سبب از در بین رفتن ذرات باقی مانده فی مابین دندان‌ها می‌گردد. همینطور آب نمک سبب کاهش التهاب و تورم، سرعت بخشیدن به تسکین و اما بهبود گلودرد میشود.

آب نمک را میتوانید به راحتی در منزل تهیه و تنظیم فرمائید و لزوما ناچار به به کار بستن از سرم‌های مهیا نیستید. یک قاشق دمنوش‌خوری نمک را در یک جام آب ولرم حل نمائید و به بازه زمانی ۳۰ ثانیه در دهن و گلو بچرخانید. این فعالیت را میتوانید چنددفعه در روز تکرار نمائید.

۳. داروی مُسکن
یک‌سری ورق قرص التیام‌دهنده‌ی درد در منزل کلیه‌ی ما پیدا می گردد. شما می توانید برای معالجه دندان درد شدید از قرص‌هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن به کار گیری فرمایید. دقت فرمائید که اشخاص پایین ۱۶ سال نباید از قرص آسپرین استعمال نمایند. همینطور راجع به به کار گیری از دارو برای معالجه دندان درد در بارداری بایستی با پزشک معالج مشورت کردن کرد.

۴. دمنوش نعناع
دمنوش نعنا

نعناع مانند میخک دارنده خاصیت بی‌احساس‌کننده میباشد که می تواند سبب ساز کاهش درد دندان خواهد شد. نعناع همینطور تحت عنوان یک آنتی‌باکتریال شناخته می شود. برای معالجه دندان درد در خانه یک قاشق دمنوش‌خوری برگ نعناع کم آب گردیده را درون قوری بریزید و به آن یک فنجان آب جوش اضافه نمایید. ۲۰ دقیقه شکیبایی نمائید تا نعناع دم بکشد. بعداز اینکه دمنوش خنک شد، آن را درون دهن چرخانده و آن‌گاه بخورید. در‌صورتی‌که به هر دلیلی نمی‌توانید نعناع بخورید، چای را بعداز چرخاندن در دهن‌تان خارج بریزید.

حتی می توانید تی‌بگ دمنوش نعناع را در آب جوش انداخته و زمانی دمای آن اندکی خنک‌خیس شد، آن را روی دندان خودتان قرار دهید و اذن دهید تا وقتی ‌که درد دندان معدود گردد در دهانتان بماند. همینطور میتوانید در شکل عدم آلرژی به نعناع، تعدادی قطره روغن نعناع روی یک پنبه بریزید و پنبه را روی دندانی که درد می‌نماید قرار دهید.

۵. سیر
در حین تاریخ از خاصیت سیر به کارگیری‌های درمانی گوناگونی گردیده‌است. سیر دارنده ترکیبی به اسم آلیسین (Allicin) میباشد که اثر آنتی‌باکتریال بسیار کارکشته داراست. برای معالجه دندان درد با سیر می بایست یک حبه سیر نو را کوچک کرده و به آن نمک اضافه نمایید؛ آن‌گاه مخلوط به دست آمده را روی دندانی که درد می‌نماید قرار دهید.

۶. میخک
خاصیت میخک

میخک نوعی ماده‌ی شیمیایی به اسم اوژنول دارااست که مانند یک ماده‌ی بیهوشی طبیعی شغل می‌نماید. ضمن این، میخک دارنده خواص ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال میباشد که می تواند عفونت دندان و لثه را از میان غالب شود. برای معالجه دندان درد با میخک می توانید یک پنبه را به تعدادی قطره روغن میخک آغشته نمایید و روی دندانی که درد می‌‌نماید قرار دهید. همینطور می توانید میخک کم آب را تهیه و تنظیم فرمایید، آن را پاره ای بجوید و به بازه زمانی ۳۰ دقیقه روی دندان قرار دهید. ولی، خاصیت میخک به‌این آیتم خلاصه نمی شود.

۷. آلوئه‌ورا
ژل آلوئه‌ورا که می‌‌قدرت آن را از برگ‌های آلوئه‌ورا به دست آورد، معالجه اساسی سوختگی‌ها و بریدگی‌‌های شدید میباشد. ولی جدیدا از آن برای پاک کردن و آهسته کردن التهاب لثه هم به کار گیری می گردد. پژوهش ها آرم داده میباشد که آلوئه‌ورا دارنده خاصیت آنتی‌باکتریال میباشد و این اقتدار را دارااست که جرم‌هایی را که منجر پوسیدگی دندان میشوند، از فی مابین پیروز شود.

۱۴ خواص تعجب آور ولی حقیقی آب آلوئه‌ورا برای تن که نمی‌دانستید
۸. آویشن
خاصیت آویشن

آویشن هم خاصیت درمانی متعددی دارااست که یکی‌از آنها معالجه عفونت‌های ریه مثل برونشیت و سرفه‌ی مزمن میباشد. تیمول به‌ تیتر مخلوط اساسی جانور در عصاره‌ی آویشن، دارنده خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدقارچی میباشد. یک قطره از روغن اسانس آویشن را در یک استکان آب حل فرمائید و دهن خویش را با آن شست‌وشو دهید. طرز دیگر افزودن یک‌سری قطره روغن آویشن به همدم تعدادی قطره آب به یک پنبه و فشردن آن روی دندان میباشد.

۹. دهن‌شویه‌ی هیدروژن پراکسید
شست‌وشوی دهن با هیدروژن پراکسید یک طریق درمانی موءثر برای از دربین بردن باکتری‌هایی میباشد که سبب دندان درد می شوند. برای معالجه دندان درد در منزل به‌ نسبت معادل هیدروژن پراکسید ۳ درصد و آب را با هم ادغام کرده و حدود ۳۰ ثانیه در دهن بچرخانید. بعداز خارج ریختن محلول از دهن، می بایست دهن را چندبار با آب بشویید تا اثر ها آن باقی نماند.

بلعیدن هیدروژن پراکسید خطرناک میباشد، بدین ترتیب بایستی هنگام شستن دهن بسیار توجه کرد. به کارگیری از این طریق برای معالجه دندان درد کودک ها سفارش نمیشود.

۱۰. زردچوبه
زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریال داراست. برای معالجه دندان درد با زردچوبه بایستی پودر زردچوبه را با یه خرده آب ادغام کرده و خمیر به دست مهیا را روی دندانی که درد می‌نماید، بمالید. همینطور می توانید آن را به مکان آب با یه خرده عسل ترکیب کرده و روی دندان قرار دهید.

معالجه سریع دندان درد در شب
دندان درد در شب بسیار آزاردهنده بوده و منجر مختل شدن خواب می گردد. شاید شیوه‌های خانگی نتوانند درد را کاملا التیام دهند، البته بها آزمون کردن را دارا‌هستند. به دنبال، تعدادی معالجه خانگی برای دندان درد شبانه را با شما به اشتراک می گذاریم:

از داروهای مسکن فارغ از ورژن استعمال فرمائید. به کارگیری از ایبوپروفن و استامینوفن می تواند دندان درد خفیف را التیام ‌دهد. خمیر یا این که ژل‌ بی‌شم‌کننده هم با معالجه دندان درد شبانه به خوابیدن شما امداد می‌نماید. صرفا مراقب باشید که از محصول ها دربردارنده بنزوکائین برای کودک ها تحت ۲ سال به کار گیری نکنید.
رمز را فراتر از تن نگه دارید. این فعالیت از هجوم خون به رمز شما دوری می‌نماید. در حالتی که خون در سرتان توده خواهد شد، ممکن میباشد شدت درد ارتقا یابد.
از تناول کردن غذاهای اسیدی، سرد یا این که محکم صحیح پیش از خواب پرهیز کنید. مصرف این غذاها قادر است سبب تشدید دندان درد ‌گردد.
دندان‌های خویش را با دهن‌شویه بشویید. برای ضدعفونی کردن و بی‌شم کردن دندان‌ها از دهن‌شویه دربردارنده الکل به کار گیری فرمایید.
پیش از خواب از کیسه‌ی یخ به کارگیری فرمایید. یک کیسه‌ی یخ را در پارچه بپیچید و روی بخش دردناک شکل خویش قرار دهید. این شغل با کاهش درد به شما یاری می‌نماید که بتوانید بخوابید.
مراجعه به دندانپزشک
مراجعه به دندانپزشک

این معالجه‌های خانگی صرفا در کاهش موقت درد کاربرد دارا هستند. بدین ترتیب، بسیار ضروری میباشد که برای معالجه فساد دندان به دندانپزشک رجوع‌نمایید و بیش تر از یک تا دو روز دندان درد را تحمل نکنید. در حالتی‌که به موقع برای معالجه اشتباهات دندان مبادرت نشود، ممکن میباشد به بیماری‌های دورازشوخی‌تری مانند بیماری لثه و آبسه‌ی دندان تبدیل گردد. آبسه هنگامی صورت می‌‌دهد که باکتری‌ها به نصیب داخلی دندان یعنی مغز دندان یا این که پالپ زخم میزنند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
بازدید : 16
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 15:34

امروزه سپید کردن دندان به یکی ترندهای روز دانا تبدیل شده است. دندان‌های زردرنگ کابوس تک تک افرادی می باشند که به‌سلامت دهن و دندان‌های خویش مداقه می دهند. آیا به‌تازگی متوجه گردیده‌اید که لبخندتان مانند قبلی سپید وجود ندارد؟ خوشبختانه، معالجه‌هایی وجود دارند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند متخصص دندانپزشک تا این موقعیت را تغییر و تحول دهید.
سپید کردن دندان یکی‌از دوست داستنی‌ترین سرویس ها دندانپزشکی زیبایی است که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان مهیا می‌نماید. این شیوه قادر است یک شیوه بسیار مؤثر برای پر‌نور‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد فارغ از این که سطح دندان را از میان برنده شود. این نحوه نمی‌تواند کاملا رنگ دندان‌ها را تغییر دهد، اما ممکن میباشد رنگ مو جود را پر‌نور‌خیس نماید. درین نوشته‌ی‌علمی از شمارا با انواع نحوه‌های سفیدکردن دندان آشنا خوا هیم کرد.
انواع روش‌ های سپید کردن دندان کدامند؟
شیوه‌ها و محصولات متعددی برای سپید کردن دندان‌ها وجود دارا‌هستند. ممکن است درباره ی این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی به کار گیری کنید و این که کدام گزینه ایمن است در گیر سردرگمی گردیده باشید. سه مجموعه‌بندی کلی از طریق‌های سفیدکردن دندان وجود دارااست که عبارت‌اند از:
به وسیله دندانپزشک در مطب به کار گیری می‌شوند.
بوسیله دندانپزشک برای به کارگیری در منزل تجویز میشوند.
فارغ از ورژن بوسیله خویش مریض تنظیم می گردند و بدون رسیدگی دندانپزشک به کار گیری می شوند.
عوامل پایین در گزینش شیوه درمانی تأثیرگذار می‌باشند:
نوع تغییر‌و تحول رنگی که برای دندان‌هایتان چهره داده است.
هزینه‌های درمانی و طرز معالجه
سن (این آیتم مرتبط با خردسالان است)
سوابق اخذ سرویس ها دندانپزشکی (به عنوان مثال پرکردن و روکش‌)
سرویس ها دندانپزشکی
با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر
شایسته ترین شیوه های سپید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سپید شدن دندان چیکار کنیم؟)
زمانی برای سپید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک رجوع‌نمایید، با گزینه‌های متعددی روبرو می شوید. شما با مشورت کردن با دندانپزشک میتوانید شایسته ترین روش را برای سفیدکردن دندان‌هایتان تعیین نمایید. آیتم‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سپید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ سفیدکننده دندان
یکی‌از طریق‌های سپید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان است. طی این پروسه، دکتر معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن می باشد به‌تیتر ماده فعال به کارگیری می‌نماید. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌نمایند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر تحول رنگ عمیق‌خیس مینا را از در میان می‌برند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از پیشین و آنگاه بلیچینگ دندان در کانال‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این می‌باشد که بلیچینگ قادر است در برهه زمانی زمان کمتر از 1 سال بهتر باشد ولی بعداز ان نیاز به ترمیم دارد.

سپید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی دارد؟
اصطلاح «بلیچینگ» صرفا زمانی مجاز به استفاده میباشد که دندان‌ها بالاتر از رنگ طبیعی‌شان سپید می گردند. این درباره‌ی محصول ها دربردارنده مواد آب ژاور (معمولا هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید) درستی می‌نماید.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره داراست؛ بنابراین هر محصولی (همانند خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استعمال می شود، یک سفیدکننده به حساب می‌آید.

۲. ونیر کامپوزیت یا این که پرسلین
لمینت متحرک چیست؟ گاهی اوقات، بقیه شیوه‌های سپید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی اول به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا این که رزین کامپوزیت تشکیل‌شده‌اند. ونیرها روی قسمت جلویی یک یا این که یک‌سری دندان چسبانده میگردند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌خیس و طبیعی‌خیس را به شما کادو بدهند.

در باب سپید کردن دندان با کامپوزیت یا این که پورسلین می بایست بدانید که‌این ونیرها در واقع دندان‌های حقیقی و واقعی‌تان را سپید نمیکنند یا این که سبب تغییر‌و تحول رنگ آن ها نمی‌شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا این که پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظواهر زیباتر و سفیدتری به آنان میدهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سپید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار می گیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم سعی مشابهی با ونیر داراست با این تفاوت که خیلی نازک‌خیس میباشد و یکی‌از مزایای لمینت دندان این میباشد که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح متعددی از مینای دندان وجود ندارد. استعمال از لمینت یک شیوه سفیدکردن دندان می‌باشد که معمولا دوامی دربین ۷ الی ۱۵ سال دارااست و سپس می بایست لمینت را عوض کرد. اشکال لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دندان نیز مورد قابل قبولی برای سپید کردن دندان‌ها می‌باشند.


لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سپید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی‌از رایج‌ترین شیوه های سپید شدن دندان در دندانپزشکی میباشد. در زمان معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه منزه می‌نماید. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حوزه‌ پاکت در میان دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌دارااست (این پاکت هنگامی ایجاد کرد می شود که التهاب وجود داراست، در حالت بی آلایش لثه بایستی کاملا به فضا هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می‌گردد. آن گاه دندانپزشک روشی به اسم روت پلنینگ را اعمال می‌دهد که در آن سطح ها قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف میگردند تا عوامل التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) پاک شوند و دندان‌ها مجدد به لثه‌ها بچسبند.

معمولا غرض از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، معالجه پریودنتیت (بیماری لثه) است؛ البته این مراحل برای برطرف‌کردن پلاک و رنگ زرد شدن دندان و سپید شدن فوری دندان نیز مؤثر است. ولی جرم‌گیری در مقایسه با بقیه معالجه‌های آبژاور نتایج چشمگیری را مهیا نمی‌نماید.

یک سفارش برای شما، در شما میتوانید شایسته ترین دندانپزشک را برای انجام سرویس ها زیبایی دندان مانند سپید کردن دندان و بلیچینگ پیدا نمایید، به‌شکل تلفنی یا این که اینترنتی با آن‌ها مشورت کردن نمایید و در شکل نیاز برای اخذ دفعه ویزیت حضوری مبادرت فرمائید.

۵. سپید کردن دندان با لیزر و فرآیند سپید شدن دندان با لیزر
در نحوه سپید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی جانور در ژل سفیدکننده را فعال می‌نماید و نتیجه ها سریع و مؤثری را فراهم می‌نماید. در حالتی‌که دنبال سپید شدن دندان‌های زرد رنگ در یک روز میباشید، لیزر می‌تواند تعیین قابل قبولی برای شما باشد. سپید کردن دندان با لیزر یکی انواع سرویس ها دندانپزشکی می باشد که در مطب دندانپزشک اجرا می‌گردد. این مراحل مشتمل بر چند مرحله ساده است:

آغاز دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا این که لاستیکی در دهن شما قرار می‌دهد تا دهانتان بازبماند.
آن‌گاه از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما به کارگیری می‌نماید تا از آن‌ها در ازای ژل آب ژاور حفظ نماید. این لایه‌ها معمولا محکم میگردند و یک‌لایه همانند لاستیک را روی لثه‌هایتان ایجاد می‌نمایند. این لایه به هجران از تحریک و سوزش لثه کمک می‌نماید.
وقتی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل آبژاور را روی دندان‌هایتان استفاده می‌نماید. پس از یک لیزر خود کار مانند برای فعال‌کردن ژل به کار گیری می‌نماید. درین مرحله ژل کف می‌نماید. این بدین معناست که در اکنون اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای تعدادی دقیقه روی دندان‌های شما باقی می ماند. بعد از آن دندانپزشک آن را با یک وکیوم خرد منزه می‌نماید. دندانپزشک این فرآیند را ۳ الی ۴ توشه تکرار می‌نماید تا‌هنگامیکه دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در غایت دندانپزشک دهن شمارا شستشو می‌دهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌داراست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک طریق ایمن و مؤثر است. احتمال این که‌این فرآیند سبب ساز به بروز عوارض جانبی جدی خواهد شد خیلی ذیل میباشد، اما این مراحل می‌تواند احساس اذیت شدن موقتی را ساخت نماید.

برای غربت از این عوارض جانبی، تا چندین روز بعداز این مراحل، از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های سرد و گرم خودداری کنید. در غایت می بایست بدانید که زنان آبستن و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (بقیه اشکال فرایند‌های سفیدکردن دندان) را ایفا دهند.

درپی تغییری اصلی در صورت‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر معالج مشاوره کن

مشورت آنلاین پزشک معالج دندان پزشکبهترین پزشک دندانپزشک

۶. سپید کردن دندان با طرز زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا نو در دندانپزشکی میباشد و مزایای متعددی را ارائه میدهد که سبب ساز گردیده بیماران و دندانپزشکان اعتنا ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی است که از فلز زیرکونیوم ساخته شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازش ساخته شده است که خواصی شبیه با تیتانیوم را ارائه میدهند. به کارگیری از روکش‌های زیرکونیا به‌تیتر یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن مجال این روکش‌ها فی مابین دندانپزشکان محبوبیت متعددی پیدا کردند.
یکی از خصوصیت‌های مخصوص این روکش‌ها، مقاومت بالا در قبال لکه میباشد. زیرکونیا می‌تواند بسیار بهتر از روکش‌های سرامیکی یا این که اکریلیک در عوض لکه مقاومت نماید. کسانی که درپی سفیدکردن دندان‌های خویش میباشند می توانند این روکش را انتخاب نمایند. روکش‌های زیرکونیا میتوانند در قبال لکه‌های قهوه، دمنوش و نیکوتین از خویش مقاومت بالایی نشانه دهند.

۷. سپید کردن دندان مصنوعی
دندان‌های مصنوعی با لکه‌های سطحی ساخته می گردند و نیاز به پرداخت یا این که پاک کردن دارند، البته نمی‌توان آن‌ها را با روش‌های خانگی سپید کرد و به کیت‌های سفید کننده، محلول یا این که خمیر دندان سفید کننده جواب نمی‌دهند.

قرص آبژاور دندان تصنعی و مصنوعی نیز وجود دارا‌هستند که به وسیله انجمن‌های دندانپزشکی در عالم پذیرفته گردیده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. عالی میباشد همچنان پیش از استفاده از آنان با دندانپزشک خویش مشاوره کنید.

۸. سپید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا این که دارای تخصص ارتودنسی شما معمولاً سپید کردن دندان‌هایتان را برای پس از مفتوح کردن بریس سفارش می‌نماید (ولی ممکن است یکبار جرم گیری کلی پیش از قرار دادن ارتودنسی اثبات احتیاج باشد). این بدین دلیل میباشد که برخی از بیماران با برداشتن بریس‌های خویش پس از حدود یک یا این که دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می گردند.

۹. سپید شدن دندان سیگاری
شیوه‌ حل سپید ماندن دندان در اشخاص سیگاری چیست؟ یکی عوارض سیگار، رنگ زرد شدن دندان‌ها هست. معالجه‌های سفید کننده دندان تا حدی میتوانند برای این اشخاص مؤثر باشند البته شایسته ترین چاره این می باشد که‌این اشخاص سیگار را رخنه‌ نمایند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 120
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 262
  • بازدید سال : 1617
  • بازدید کلی : 2300
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی